Afgeladen op weg naar IJmuiden

Nederland, Gorinchem

Vanochtend alle spullen die mee naar Schotland gaan naar beneden gesjouwd, het leek ineens toch wel erg veel, we vreesden dat we de grootte van de auto deze keer toch echt overschat hadden. Gelukkig was het droog en scheen de zon, in tegenstelling tot de afgelopen dagen, wat het inruimen van de auto een stuk eenvoudiger maakte. Tot overmaat van ramp bleek, nadat we alles hadden ingeruimd, er nog ruimte over te zijn; we hadden zowaar te weinig spullen meegenomen!
In plaats van tien keer in- en uitladen en spullen uit de bagage halen om toch maar thuis te laten, waren we in een kwartiertje klaar, te saai eigenlijk...
Op het allerlaatste moment kwam Wiger er nog achter dat hij de muis van de laptop was vergeten in te pakken, die paste nog wel ergens tussen, daarna gingen ze samen op weg naar IJmuiden, Bart en Wiger.
Ik heb nog een paar dagen te werken, ga donderdag met het vliegtuig naar Glasgow, hopelijk is dan al het zware en vieze werk gedaan en hebben zij de hele lijst van klusjes afgewerkt. Het zijn geen giga klussen, maar toch gauw een paar dagen; de zeilen erop zetten, onderwaterschip opruwen, waarvoor de boot een dagje de kant op moet, en nog een heleboel andere kleine klussen.
Dit alles zal absoluut worden opgeleukt met, jawel!, lekker seefood die vervolgens ook moet zwemmen...
Morgen ga ik nog even wat instant food halen bij Bever voor op zee, mochten de omstandigheden te ruw zijn om te koken, hopelijk blijfven de verpakkingen van 'adventurefood ' gesloten.
Weinig fotomateriaal deze keer, behoudens de bagage voor en na het inladen, en een gezellige uitzwaaifoto

Ziet er goed uit! Heb je het eten van Bever al een uitgeprobeerd. Ik weet uit ervaring dat het van goed te eten tot echt☹️☹️ smaakt. Ha erik, welke Erik ben jij en welke smaken raad je ons aan?😜

Erik 2016-04-30 18:15:30

Wauw, dat ziet er super georganiseerd uit! Goede reis en behouden vaart (enfin, dat varen duurt nog wel even, niet?)!!

Carla 2016-04-30 19:13:33

Volgende week zaterdag als het goed is naar Islay en daarna door naar Noord Ierland

Schotland2015 2016-04-30 21:25:35

Wat een spannend nieuw avontuur is er weer gestart! Nog even en dan ben je erbij, Arina. Leuk om jullie via Pindat weer te mogen volgen.....

Hansa 2016-05-01 10:20:19

Goede reis! En behouden vaart,🛥🛥

Marga&eim 2016-05-04 16:01:41

Een goede reis en Arina is inmiddels ook gearriveerd. Hoop dat jullie deze reis beter weer zullen hebben!