De voorbereidingen in volle gang

Nederland, Gorinchem

Nog een paar weken werken in het Diac in Utrecht, waar ik sinds 1 april via een detacheringsbureau op de operatiekamer ben ingezet. Op 6 mei gaan we weer naar de boot, in Andalusië. Omdat het op mijn oude werk, in het Beatrixziekenhuis, niet meer goed te regelen was zoveel weg te gaan in de zomer, heb ik ontslag genomen en ben in dienst gegaan bij een detacheringsbureau voor de zorg.
Het was een hele stap, geen gemakkelijk besluit, ik heb altijd met veel plezier op de OK in ‘ons’ ziekenhuis gewerkt.
Maar dit geeft me de vrijheid, ik hoef aan niemand toestemming te vragen, ik wordt vrijgepland wanneer ik dat wil, als ik op jaarbasis maar aan mijn uren kom, werk is er genoeg in den lande.
Dinsdag 2 april begon ik in het Diaconessehuis, ‘s morgens om 06:10u met de bus naar Utrecht, daar overstappen op mijn eigen fiets en dwars door het oude centrum naar de nieuwe werkplek.
Een eerstejaars leerling kan zich niet ongemakkelijker voelen dan ik me voelde die eerste dag, alsof ze Chinees spraken, alles maar dan ook wérkelijk alles leek anders op die eerste dag, ik hád me toch een spijt!
Ik weet niet wat er die nacht gebeurd is, maar de volgende dag zag ik het allemaal heel anders, en inmiddels, twee weken later, heb ik het prima naar mijn zin, het is een verfrissende douche, na het warme bad op de OK in Gorinchem. En behalve heel erg veel nieuwe mensen kom ik natuurlijk ook oude bekenden tegen, zo heb ik vandaag een Top-dag gehad met oud-collega Franka, na afloop van een vol operatieprogramma, wat gesmeerd liep, zijn we neergestreken op een zonnig terras in Zeist.
Thuis zijn de voorbereidingen ook in volle gang, zo hebben we afgelopen winter een nieuwe rubberboot gekocht, iets groter en robuuster dan de oude, die vanwege ‘rubberplak’ een plekje heeft gekregen in een Spaanse vuilcontainer.
Voor de navigatie hebben we kaarten van een Duits merk aangeschaft, die dan ook meteen digitaal gedownload kunnen worden, en de benodigde pilots voor de Mediterranee.
De brokjes voor Tjepko, omdat het beter schijnt te zijn altijd hetzelfde merk te gebruiken, nemen we mee, daarnaast krijgt hij natuurlijk elke dag lekkere Spaanse steak, vers van de mercado.
Voor onderweg hebben we twee overnachtingen geregeld waar de ‘perro’ ook welkom is en dinsdag hopen we ergens eind van de middag weer aan boord te kunnen, zij moet dan eerst te water worden gelaten, maar de vorige keer was dit bedrijf stipt op tijd, dat schept vertrouwen.
Ondertussen gaan mijn lessen ‘Spaans voor beginners 2’ de laatste week in, daarna herhalen en herhalen. En in het najaar in Valencia zo’n cursus...

Hasta luego!

Zo grote verandering zeg, ik kan de behoefte aan die vrijheid heel goed begrijpen!! Echt dapper dat je de stap maakte en die eerste dag, ik voel het gewoon!! Veel plezier met de voorbereidingen, lieve groet!

Thea 2018-04-17 00:23:18

Wat ben je toch een bikkel 👊 fijn dat je het naar je zin heb 👍