Puldohran ankerbaai

Verenigd Koninkrijk, Oban

woensdag met Frank & Herma voor een week ingeslagen bij de Super Tesco en de dieseltank gevuld, , vanuit Ardfern willen we naar een kleine ankerbaai vlakbij
The Bridge over THE Atlantic , deze brug uit de 18e eeuw verbindt de UK met het eiland Seil.
Tijd van vertrek wordt bepaald door het getij; we moeten door Dorus Mor, en daar stroomt het bakken, het is maar een klein stukje maar niet aan te raden dit met vette tegenstroom te nemen. Uiteindelijk gaan we er tegen 12 uur doorheen, heel rustig qua stroom maar de twee volgende uren ook nog geen stroom mee naar het Noorden, en windstil dus op de Tor. Onderweg ook weer meer dan genoeg regen, maar bij aankomst in het leuke baaitje is het opgeklaard en hebben we het anker gedropt. Mét neuringlijn, en in eerste instantie ook het ankeralarm van anchorwatch, een app op de iPad, die , terwijl we als een rots in de baai lagen met windstilte de hele tijd loeide, die hebben we maar weer uitgezet. Vol vertrouwen lucht in de bijboot geblazen en naar de kant geroeid waar we via zompige graspollen door de modder naar het evenement van de dag, de brug en bijliggende pub zijn gelopen, waar heerlijke pubbiertjes op ons wachtten.
De volgende dag op weg naar Tobermory, wederom in de stromende regen maar met 25 knopen wind in de flank. In de sound of Mull, dan moet je nog een paar uurtjes, ging gelukkig de zon schijnen en werd de lucht blauw, blijkbaar was het regenwater even op.
De rest van de dag heerlijk in de zon aan dek, enkel buitje daargelaten, de komende anderhalve dag is storm voorspeld, dan liggen we hier perfect!

Excuus dat de iPad mijn woorden soms verdraaid, lastige eigenschap die ik er strak probeer uit te halen, dus af en toe een dikke korrel zout als ik het over het hoofd heb gezien...

Schotland2015 2015-06-06 16:07:27

Beste vrienden, genieten van jullie verhalen en ben stinkend jaloers. Maar het is niet anders! Met Josje gaat het al veel beter met de medicatie maar de boot ligt nu echt tekoop in Kortgene. Er komt lekker weer jullie kant uit. Hoop dat het een paar dagen blijft. In Tobermory kun je lekere whiskey drinken. Is Wiger al gewend aan het diepe gat waar alle gepernsioneerden in vallen? Groeten, Louis en Josje