When the shit hits the fan

Spanje,

Opgeblazen en dus niet meer functionerende accu's, een gebrek aan voorraad van die dingen hier in Spanje, een motor die lijkt te heet te worden (als je 't klokje mag geloven) namelijk ruim 100 graden in plaats van de toegestane 85 graden. Na 4 dagen Portugal hadden we gehoopt dat de monteurs het hier ter plaatse zouden hebbe opgelost zodat we morgen of woensdag lekker de ria's in zouden kunnen gaan varen. Leuke ankerplekken, gezellige haventjes met mooie mercado's waar alle keuze aan seafood.
Maar helaas, het zit er de komende dagen niet in, op zijn vroegst over een dag of vijf zullen er nieuwe accu's geplaatst gaan worden. Aan boord verblijven is tot die tijd geen optie omdat de hoofdschakelaar niet aan kan dus we zullen straks op zoek gaan naar een prettig verblijf voor een aantal dagen, dat zal niet zo'n probleem zijn.
De accu's waren tijdens het vele motoren oververhit geraakt, dit moet niet kunnen dus heeft misschien te maken met het feit dat ze lang stil hebben gestaan, leeg, ontladen. We kwamen er achter toen we al in Galicië waren, hadden de hitte eerder toegeschreven aan het vele motoren, het bleek dus een accu probleem, terwijl de accu's wel gewoon bleven functioneren.
Naar het al dan niet oververhit raken van wordt op dit moment gekeken door een Volvo Penta expert, althans, hij draagt zo'n pak, en heel mooi, met een testmetertje stelt hij vast dat de motor niet te heet is, het ligt dus aan het metertje, dat is fijn. Het wordt besteld en zal morgen geplaatst worden, daar hoeven wij niet bij te zijn.
Gelukkig heeft de jachtwerf in Vigo de juiste accu's gevonden na ongeveer een hele dag rondbellen (waarvoor dank, ze hadden het ook níet kunnen doen), het gaat ongeveer een week duren voordat ze er zijn dus we hebben gisterenavond de boot verlaten, op zoek naar een fijne plek aan de wal. In eerste instantie kwamen we drie hoog met een piepklein balkon terecht, maar dit complex had op de primero planta een prachtig terras waar ook een appartement aan vast zat, in mijn beste Spaans en mbv de vertaalmachine heb ik weten te regelen dat we vanochtend konden verhuizen, erg fijn!
Komende week dus niet varen, ankeren, zeilen maar wel lekker eten, niksen en hopen dat het volgende week weer kan.
We zijn nu in Vilanova de Arousa, een klein vissersdorpje met in de omgeving veel stranden, twee schiereilanden waaronder het luxe oord Isla Toxa en O Grove, met grote huizen en golfresorts

Wat een pech, maar appartement met terras is heerlijk. Dus geluk bij ongeluk. Geniet er maar van. Groet xxxjes Ankie

Ankie van Oord 2021-06-08 14:03:15

Wat leuk om mee te lezen met jullie avontuur! goede reis verder na jullie verplichte pauze!

Marianne 2021-06-08 14:12:11

O, o, wat een gedoe! Veel plezier dan maar aan wal. Tot gauw!

Frank 2021-06-08 20:56:15

Tjonge wat vervelend, gelukkig zijn jullie heel flexibel !! En Tjep vindt dit vast prima.