Good catch!

Verenigd Koninkrijk, ardvasar

Vandaag vanaf Canna naar Ardvasar in de Sound of Sleat, op Skye, gezeild, de wind was matig tot zacht en op het laatst nul, maar het grootste gedeelte hebben we op zeil kunnen doen. Vlak voor Armadaile, waar we in de baai zijn gaan moren, kwamen een paar gigantische dolfijnen langszij, een visser die een eind achter ons voer koerste er direct op af en leek ze te voeren, ik heb ze alleen op film en denk niet dat pindat het kan plaatsen, maar dat komt vast nog een keer. In de baai aangekomen, gelijk met de eerder genoemde visser ben ik, met geld en een emmer in de rubberboot gesprongen en naar de vissers geroeid, van een afstand zag ik al wat hun vangst was: mijn lievelingsmaal, langoustines. Ik vroeg de vissers of ik een kilootje van ze kon kopen, maar nee, ze waren al verkocht, en het betreffende restaurant wist al hoeveel kilo dus er viel niks te regelen, helaas, maar zó snel liet ik me niet afschepen, en vijf minuten later roeide ik dik tevreden met een gezellig clubje langoustines in de emmer terug. Ons voorgerecht voor vanavond dus, daarna gooi ik een lamsbout in de oven, dat is het laatste wat we nog aan verse dingen aan boord hebben. We slaan in voor minstens een week maar gaan tussendoor vaak buiten de deur eten, het best houdbaar zijn de vacuüm verpakte steaks en lamsvlees, gisteren hebben we zalm weggegooid, de datum die er op stond heeft hij niet gehaald, ondanks het vacuüm. De koelkast staat dan ook vaak uit als we ankeren of aan moorings liggen om stroom te sparen.Gelukkig hadden ook nog scallops uit de Hebriden, die waren héérlijk, op de bakplaat met roomboter en saffraan.

Hallo Arina en Wiger, de foto's van deze aflevering deden me weer herinneren aan onze maaltijd in Bruinisse vorig jaar om deze tijd. Dat warenook heerlijke langoustines op jullie BBQ. We genieten van jullie reisverslag!! Doorgaan en veel zeilplezier. Louis en Josje

Louis Richard 2015-07-05 18:07:07

dat zal aanpassen worden wat betreft jullie eetpatroon eenmaal terug in Nederland...ziet er meer dan lekker uit!!!! lieve groet, claudia