Oost, west....

Nederland, Gorinchem

De zomer brengen we thuis door, in juni wordt het in Spanje steeds heter waardoor je blij bent juli en augustus in Nederland te kunnen zijn.
We zijn op 11 juli thuis gekomen, een dag eerder dan gepland omdat het met mijn moeder snel achteruit bleek te gaan, ze is nog dezelfde week overleden. Ondanks verdriet en gemis toch ook een opluchting, dood is wel het laatste maar niet altijd het ergste en gelukkig kunnen we terugkijken op een mooi leven met haar. Ze hield nooit van zeilen maar heeft wel 35 jaar alle vakanties op de boot doorgebracht, een paar jaar geleden is ze samen met mijn vader nog een weekend bij ons aan boord geweest, en hebben we zelfs gezeild op de Oosterschelde. Ze was aan boord altijd de culinaire motor; vis, paling, krab en krukel, via het kombuis van mijn moeder vonden zij een weg naar de dis, en deze traditie zet ik graag voort.
Inmiddels ben ik alweer drie weken aan het werk in het Diakonessenhuis in Utrecht, over twee weken zit het er weer even op en gaan we nog eens vijf weken zeilen. Tjepko blijft deze keer thuis, de logeeradressen zijn geregeld, onze tickets geboekt, vaarplannen gemaakt, we vertrekken eind augustus samen met Frank en Herma naar Valencia.
Plan is om een rondje Balearen te gaan zeilen, de eerste week met Frank en Herma, de derde week komen Gideon en Laura op Mallorca aan boord voor een week.
Er zijn op de Balearen op zeven plekken moorings gelegd die je vooraf kunt boeken, hiervoor dien je jezelf te registreren en via een app op de Ipad kun je dan online boeken en betalen, per nacht een dikke €40,- !
De app is gedownload en de registratie gedaan, we zijn er klaar voor.

Goede vooruitzichten! Maar voor ons nog even genieten van onze laatste vakantieweek op Gotland(Sweden). Wat een mooi eiland...puur Laat iedereen maar naar Zuiderse landen gaan...wij zijn lang niet uitgekeken op Scandinavië! En wat betreft schelpdieren...verrukkelijk! Geniet van al jullie voorbereidingen en we zien elkaar nog even in Gorinchem. Lieve groet,