Mooi weer!

Verenigd Koninkrijk, Shieldaig

Haha, vandaag zijn we helemaal blij, het is best mooi weer, dwz alleen in de ochtend een paar uurtjes regen, daarna droog met een windje tussen 10 en 20 knopen, en heel af en toe schijnt zelfs de zon, al is daar enige twijfel en krijgt zij de temperatuur niet boven de 15 graden. In een mooie zomer was dit een 'slechte dag' geweest maar alles is relatief, dat blijkt nu weer.
Met een windje in de flank en veel bewolking en fronten zagen we in de verte, daar waar we naar onderweg waren, het front wegtrekken...

we gaan voor anker in loch Torridon, bij het dorpje Shieldaig, waar we in een klein tentje heerlijke seafood eten, Wiger zou koken maar had geen zin, no bother als je het mij vraagt.

Morgen gaan we naar loch Gairloch, 15 mijl verder naar het noorden, Badachro schijnt een leuke plek te zijn, beschut tegen storm, moorings en een gezellige pub, er komt weer een stormpje aan....

Wij vonden Badachro qua eten een beetje tegenvallen, dus misschien toch maar koken Wiger? Wij spinnakeren nu langs Mallaig naar knoydart een heel mooi plekje, morgen naar Plockton!

Esther en Pieter 2015-08-07 16:32:43

Ha, het voorgerecht was alvast lekker! We liggen uiteindelijk in Shieldaig aan een mooring, iets verderop en zijn naar Badachro gelopen. Have fun in the old Forge, misschien zien we jullie volgende week een keer in the inner sound, hierna denken we via Portree en Plockton weer zuidwaarts te varen maar eerst wachten we het weer af...

Schotland2015 2015-08-07 20:35:54

OK, we zien wel, in The Old Forge weer als vanouds, maar we hebben aan boord gegeten, hadden een zootje makrelen gekregen van een visserman. Nu toetje en koffie maar in de smidse, Enjoy!

Esther en pieter 2015-08-07 22:06:34

Ha pieter en esther, wij eten vanavond weer bij Badachro inn, morgen zeilen we naar Portree, zou leuk zijn jullie daar te zien