Kilometers, zeemijlen, Chipiona!

Spanje, Chipiona

Afgelopen zaterdag weer vertrokken richting Ayamonte, waar de boot op ons wacht, na een half uur rechtsomkeert; de paspoorten!!!!
Niet te geloven dat je zoiets belangrijks vergeet, gelukkig waren we pas 50km onderweg, bij het bordje 'douane' dacht ik eraan, en nee, Wiger had ze ook niet ingepakt, een uur later dan gepland dus opnieuw uit Gorinchem vertrokken voor 1240km naar Hendaye, Franse kustplaats aan de Spaanse grens, aan zee gelegen, prachtig! Heel slecht weer daar maar voor de golfsurfers geweldig, we kwamen al om half acht aan, met licht, de hele dag geen file gehad.
Volgende dag slechts 930km, over overwegend lege Spaanse wegen, je mag er maar 120, dus met de cruisecontrol op 126 was het redelijk relaxed rijden, 's avonds een laatste hotelovernachting in de B&B van Monique Berkers en Maarten van den Hurk, vlakbij Sevilla, zij was mijn groepsgenoot in de opleiding tot verpleegkundige in 1984 in het Elkerliek, in Casa Adelante brengen zij de Brabantse gezelligheid tot leven in Spanje, voor overwegend Nederlandse en Belgische gasten.
Maandag via Mazagon, om de winterberging op de kant te regelen, en Huelva, om bij een super Carrefour in te slaan, naar Ayamonte waar we na het opruimen en inruimen het terras hebben opgezocht voor een paar koele cervécas met tapas. Volgende dag wilden we naar Chipiona, 60 mijl in totaal dusver licht om half negen varen, het is ongeveer 12 uur licht nu dus voor half negen 's avonds wil je graag binnen zijn, in een haven.
De zeildag begon met veel wind, tot 35 knopen, dat is best stevig en dit zou de aankomsttijd flink vervroegen, maar helaas ging Jan liggen, later nog een poging met spi maar na een klein half uurtje mocht ook dat niet meer baten, de motor heeft ons verder gebracht. Genoeg tijd onderweg om de volgende dag voor te bereiden; we zouden de rivier op varen naar Sevilla, in de pilots lazen we echter dat de sluis en brug waar we doorheen moeten slechts 1 keer per dag draaien, en later bleek ook nog 's avonds om tien uur. Niet dus naar Sevilla, jawel maar per bus, donderdag tot zaterdag, hotel in de stad, helemaal goed.
Nog niet één foto gemaakt nu, wél een bikini gekocht vandaag, die was ik vergeten, het was zo koud vrijdag toen ik inpakte dat ik geen moment aanzat ding heb gedacht.

Veel plezier in Sevilla. Wij op de terugweg, nu in Straatsburg. X Frank en Herma

Frank 2017-09-13 14:49:15

Mooi verhaal. Veel plezier. Groetjes aan Wieger. Liefs Ankie.

ankie 2017-09-13 18:45:19

Leukleukleuk ! Lekker genieten. En ik wacht de foto's in nieuwe bikini af.......😉 Liefs Susan