Regen en zonneschijn

Verenigd Koninkrijk, Portree

maandag vanaf de mooring in loch Gailoch, waar we vanwege erg harde wind drie nachten zijn gebleven, door naar Portree, ongeveer de helft zeilend, daarna pal tegen de wind in met stromende regen gemotord tot in Portree waar de regen een heftig chronisch karakter bleek te hebben.
Onderweg peinzend over mogelijkheden volgend jaar in mooi weer te zeilen, bijvoorbeeld via Ierland naar Zuid Engeland en van daar richting Frankrijk of Portugal, ook dachten we over Griekenland... Tja dat is wat slecht weer met je doet.
Hangend op de bank met een boek kwamen kennissen uit Nederland met hun zeilboot ' Matjas' langsvaren. Uiteindelijk werd het een gezellige middag en avond, eerst borrelen aan boord, daarna eten op de kade, waar een groot gebrek aan eetgelegenheden bleek te zijn maar uiteindelijk tóch beet.
Vanochtend scheen de zon, alles aan boord is weer droog en gelucht, we hebben water getankt en zijn naar een andere plek gevaren waar de moorings iets verder uit elkaar lagen, vandaag blijven we hier, shoppen, lunchen, niksen.
Morgen willen we naar Plockton, 20 mijl terug naar het Zuiden.
Een paar leuke foto's van de haven, die met de lampjes is van half zes vanochtend...

Dan kom ik volgend jaar wel langs...:)

Loes 2015-08-11 17:13:44

nog even…dan brengen we het mooie weer van hier met ons mee naar jullie. tot volgende week vrijdag xx

hansa 2015-08-12 13:32:46

Was leuk! Gisteren. Wij zijn doorgegaan naar Loch Dunvegan, tegen wind en stroom was toch nog 55 Nm, maar weer heel mooie ankerplaats voor het kasteel. Vandaag in een heel stevige wind naar LochMaddy, waar het hele mannelijke deel van het dorp al dronken in de kroeg zit mee te brullen met "who The fuck is Ellis?"