We drijven weer!

Verenigd Koninkrijk, Ardrossan

Donderdagochtend in alle vroegte het bed&breakfast pand verlaten, de croissants waar zij ons mee verrastte waren een ware belediging voor menig Franse bakker, dus 'no thanks, we're in a hurry ', verlieten we 't Nethermains house.
Via The Morrissons, waar onze appie nog wat van zou kunnen leren, naar de bootstalling, waar 5 minuten later de ijzerklanken door de boot gonsden; we werden aangeklikt om naar de te water lating te rijden, kortom, we drijven weer.
Bart heeft de boot behendig weggevaren en we liggen in een box uit de wind.
Bootje blij, wij blij!
Dezelfde dag een heleboel in orde gemaakt, zeilen in top, versleten vallen vervangen, nieuwe achterstagspanner getest evenals anker en boefschroef, watertanks vol, boiler aan, beschermboeddha en bootje in fles opgeplakt, 's middags een nip whisky en daarna heerlijke steak op de plaat.

Hallo lieve Wiger, Arina en Bart, Behouden vaart! Is het weer een beetje redelijk? Foto's zien er gezellig uit, de Boeda had ik dan weer niet verwacht, maar wij hebben een Kabouter op de schoorsteen, dat is ook niet echt uit te leggen. Geniet! Veel liefs, Tjitske

Tjitske 2015-05-15 16:44:56

Mooi jongens! Heerlijk hè als alles het weer doet en 't spul drijft. Wij vlogen een week geleden over jullie heen naar IJsland. Mooi gezicht die Schotse W-kust vanuit de lucht. IJsland is fantastisch mooi, maar nog erg koud. Voorjaar is een beetje laat dit jaar. Wij komen zo goed als zeker naar jullie vanaf half julie, proberen deze keer eens onderlangs en via de Ierse Zee. De boot blijft dan in Oban. Goede vaart, veel plezier en avontuur!

Pieter en Esther 2015-05-15 19:46:29

Nu mag de reis dan echt gaan beginnen!!! Zijn begonnen met te googelen voor onze zomervakantie...Schotland staat tevens op het lijstje om daarna door te steken naar Zweden...wie weet zien we elkaar nog. In ieder geval leuk om jullie te volgen op deze manier. lieve groet van ons allen, claudia

Claudia 2015-05-15 21:08:30

Nu dus echt van start. Fair winds!

Maaike 2015-05-15 21:39:08

Ziet goed uit! Fijn dat alles in orde is! Groeten vanaf gasstation Peterhead, waar we een auto hebben gehuurd en een dagje Deeside gaan doen!! Waarschijnlijk wordt het zondagnacht vertrekken naar Inverness!

Marjolein en Just 2015-05-16 12:01:54

Haha, die boeddha was een cadeautje van een collega van mij, bezorgd misschien? maar hij staat helemaal goed op de 'vensterbank' van onze slaaphut.