Back home

Duitsland, Verl

Vannacht is het rond twee uur weer prijs: deze keer is het Dominique die komt klagen dat Mana op haar helft ligt. Dat valt wel mee, maar dat weet ik pas nadat ik uit bed ben gestapt. Voor de rest wordt er goed geslapen en moeten we ons nog haasten om om acht uur te ontbijten. Een zeer voortreffelijk ontbijt met brood en broodjes, jam, kazen, vlees en wat groente en fruit. Met liefde gepresenteerd op een etagère. Voor de meisjes wordt melk zelfs warm gemaakt.

Na het ontbijt pakken we in en gaan we weer op pad, we moeten nog een goede drie uur rijden. Dominique heeft er duidelijk minder zin in, zelfs tijdens het YouTube kijken wil ze wat anders doen. Gelukkig helpt een nieuwe Barbie wel tegen het gemopper. Voor de rest loopt het soepel, op een kleine tankpauze na kunnen we naar huis terug vlammen. We zijn dan ook best wel op tijd, zodat Martijn ‘s middags nog kan werken. Terwijl hij werkt, pak ik nagenoeg alle tassen uit en draai een was. In de tussentijd de kinderen entertainen, koken (met Mana) en tig andere klusjes. Tijd om te relaxen is er niet echt.

Als de kinderen op bed liggen, bel ik met Mark om een volgende reis voor te bereiden: een skivakantie in december. De periode en het appartement hadden we al, vanavond zetten we de data definitief vast en boeken we de trein en bus. Alleen de skipas moeten we nog ter plekke regelen en ik moet nog kijken voor mijn ski uitrusting. Het lijkt me heerlijk om na 10 jaar weer te skiën. Als de plicht gedaan is, is het heerlijk om weer op de bank te ploffen en even samen met Martijn tv te kijken. En op tijd het eigen nest in te duiken, dat slaapt toch het beste.