Herenigd! - Carterette - New Yersey

Verenigde Staten, Minue Street

Belangrijkste activiteit van vandaag: de Traction ophalen. Hoewel het uitslapen vanmorgen ook heerlijk was. En daarna lekker met z’n allen in één bed vliegtuigen en vrachtauto’s spotten. En lekker stoeien. Heerlijk, als gezin.

Het ontbijt was prima voor hier. Niet zo veel keuze, hamburgers ipv vlees voor op het brood en alles of zoet of zout. Maar de ontbijtgranen in 6 kleuren waren leuk, vooral voor de meiden.

En daarna op naar de Traction. Ze vroegen daar of wij wilden starten, want hen lukte het niet. Dat was geen probleem (lukte meteen). Maar het duurde even voor we weg waren vanwege het bevestigen van het rek voor de kist, het goed plaatsen van de kinderstoelen etc.! Maar het lukte. Onze eerste kilometers op Amerikaanse bodem.

‘s Middags heeft Martijn nog wat vloeistoffen en andere zaken gecontroleerd en wat kleine dingetjes gesleuteld. In de tussentijd heb ik met de meiden in bed gelegen zodat zij hun middagslaapje konden doen. Volgens mij ben ik de enige geweest die geslapen heeft! Daarna op naar Staten Island. Al snel in de auto sliepen de mevrouwtjes wel. Ik denk dat ze nog veel in de auto gaan slapen.

Met de ferry zijn we naar Manhattan gevaren. Het voordeel van de ferry is dat je het Vrijheidsbeeld van relatief dichtbij kunt zien. Alleen maakte de dame niet zo veel indruk op ons, maar dat kan ook aan het grauwe weer liggen. De skyline vanaf de ferry was wel prachtig. Via Broadway en Wall street zijn we naar ground zero gelopen. We hebben daar bewust geen foto’s gemaakt, uit respect voor de nabestaanden. Met het invallen van de avond en het miezerige weer, in combinatie met het geronk van vliegtuigen die overkwamen maar die je niet kon zien, had het geheel iets onheilspellends. De perfecte setting om te voelen wat hier gebeurd is.

New York heeft indruk gemaakt en ik wil er graag nog een keer terug om rustig alles te bekijken. Maar nu moeten we eerst de rest van de VS gaan verkennen.

Gereden afstand: 59 km. Een rustig begin.

Wat goed om te horen, dat de auto het doet. Laat de dames maar heerlijk bijkomen. De kop is eraf.

Els en Cor 2019-05-02 15:28:50

Hoi family! Gisteren via FB voor het eerst iets gezien van jullie reis en vandaag al jullie verhalen tot nu toe gelezen! Wat een indrukwekkende reis gaan jullie maken (tenminste, dat is mijn verwachting), wat een lading (lees: herinneringen) die er aan hangt! En wat een goede, doordachte voorbereiding die jullie genomen hebben. Vanaf hier wens ik jullie veel veilige kilometers, heel veel mooie indrukken, bijzondere momenten en bovenal heel veel plezier met elkaar en alle mensen die jullie mogen gaan ontmoeten. Ik ga jullie verhalen in ieder geval met veel interesse (en ook plezier) volgen!

Auke 2019-05-02 15:55:01

Kudo's voor jullie om jullie droom werkelijkheid te maken. Geniet van jullie trip, mekaar, en van de hamburgers.