Research- en innovatiefonds Zuyderland

Nederland, Sittard-Geleen

Ik heb deze reis verbonden aan een goed doel. Met de oldtimer, de motorkap, de koffers op het dak en de rieten mand trek je de aandacht. Dus waarom dat niet gebruiken om op een positieve manier aandacht te vragen voor iets waar je achter staat?

Dan is de volgende vraag, welk goed doel? In ieder geval een doel waar pap ook achter zou staan. Wij hebben tijdens zijn ziekenhuisopname bemerkt dat innovatie en nieuwe ontwikkelingen in de medische zorg voor nu en in de toekomst nodig zijn. En dat is precies de doelstelling van het Research- en innovatiefonds Zuyderland. Helaas hebben wij pap er niet mee terug. Maar het is fijn als anderen wél van deze ontwikkelingen gebruik kunnen maken.

het Research- en innovatiefonds Zuyderland maakt onderzoek naar een betere en effectievere behandeling mogelijk en heeft daarbij de volgende medische speerpunten:
  • Oncologie
  • Obesitas
  • Neurocognitieve aandoeningen
  • Mobiliteit en bewegen
  • Zorg aan ouderen

Voor meer informatie, zie:

Naast dat ik het doel goed vind (we hebben allemaal ooit zorg nodig en er is onderzoek nodig om dit te kunnen verbeteren), sta ik ook achter de organisatie. Ik zie van dichtbij de bevlogenheid van de medewerkers die hun best doen om geld binnen te halen voor het fonds, om dit vervolgens aan goede projecten te kunnen besteden. En ik weet dat van iedere euro die binnengehaald wordt, ook bijna de hele euro besteed wordt aan de zorg, en niet aan overhead of andere kosten. Het geld komt daar terecht waar het voor bedoeld is.

Op onze auto prijkt een rallyplaat van het fonds en ik neem flyers mee om in de VS mensen te enthousiasmeren te doneren. Want goed onderzoek dat in Zuyderland start, kan via publicaties en artikelen wereldwijd bijdragen aan een gezondere omgeving.

Ik hoop dat veel mensen die mijn blog lezen, willen bijdragen aan mijn doel. Dit kan door een bedrag over te maken op de rekening van de Stichting Research- en Innovatiefonds Zuyderland:
IBAN: NL59INGB 0666242100
BIC: INGBBL2A
Vergeet niet om Route 66 te vermelden bij de omschrijving. Dan weet ik wat mijn actie oplevert. Het gaat te ver om door te gaan tot ik een dime "verdiend" heb voor iedere km die we afgelegd hebben (meer dan 7.000), maar dromen van een mooi bedrag kan altijd.