Las Vegas - Zion park

Verenigde Staten, Panguitch

Wat een slechte nacht hebben we gehad. Niet alleen vanwege de jetlag, maar vooral vanwege het slechte hotel. Diverse mensen heb ik horen terug komen, ruzie maken etc. Tegen de tijd dat iedereen sliep, gingen de eersten al weer douchen.

Maar dat mag de pret niet drukken. Het voordeel van vroeg op zijn (voordat je kunt uitchecken), is dat je een wandelingetje kunt maken. De pawn shop van Rick van Discovery ligt op een kwartiertje lopen. We hebben niks te verpanden en de toko is nog dicht, maar het is leuk om naar binnen te loeren en het hele imperium (inclusief restaurant en snoepwinkel) te bekijken. Nog een paar leuke slingshots bewonderd en het was de moeite waard. Goede ochtendbeweging en al kunnen wennen aan de aankomende hitte.

Spullen pakken, uitchecken en weer de benenwagen pakken. Nu met de koffers, op weg naar Hertz om onze huurauto op te halen. Een wandeling van een klein uur (we zitten straks genoeg in de auto), maar er is onderweg genoeg te zien. Diverse (rare) winkels, dikke hotels, afgebroken gebouwen, puinhopen, oldtimers etc. Alleen weinig voetgangers, het zal nog wel te vroeg zijn.

Probleemloos de auto kunnen ophalen, een Nissan Versa. De eerste halte: de supermarkt. Enerzijds voor boodschappen, anderzijds voor de lol vanwege de rare producten en mega verpakkingen. We kijken onze ogen uit en kopen onder andere een mega zak chips om de kinderen mee te kunnen plagen. De bijbehorende drankenshop heeft te weinig aanbod, dus de tweede halte wordt een drankenwinkel. Daar hebben ze wel goede rum, dus we kunnen weer verder. Op naar Zion!

Wat is het weer prachtig om op reis te zijn en ons te vergapen aan de landschappen. Het begin is nog saai, meer een doffe ellende vanwege het woestijnlandschap. Maar gaandeweg verandert het uitzicht en zien we bergen en mooie rotsformaties in witgele en rode kleuren. Niet dat ik het allemaal meegekregen heb, slapen in de auto gaat ook goed.

Bij het Zion visitor centre was het even uitzoeken wat de bedoeling was. Raar dat het 20 dollar per persoon kost als wandelaar en 35 dollar voor een auto inclusief inzittenden. Dat laatste maar gedaan, ook omdat we uiteindelijk door moesten. Eerst een lekkere ipa gedronken. Heerlijk fris en koel, daar hadden we behoefte aan na een warme autorit. En toen met de bus door het park. Gestopt bij de laatste halte en daar de Riverside walk gewandeld. Wat een mooie omgeving met de rotsformaties en het zonnetje dat de toppen verlichtte. Een erg makkelijk verhard pad gelopen tot aan de rivier. En genoeg foto’s gemaakt, inclusief van weldoorvoede eekhoorns. Eigenlijk konden we maar te kort in Zion park zijn door al het autorijden en shoppen eerder vandaag. En door het uur tijdsverschil, waar we geen rekening mee hadden gehouden. Maar we moesten nog anderhalf uur naar het motel rijden. Het eerste deel was erg leuk, door Zion park. Met genoeg haarspeldbochten. Van de route daarna kan ik weinig herinneren, toch weer in slaap gevallen. Alleen het laatste stukje was ik wakker. Het is mooi rijden langs de Sevier rivier.

Aangekomen bij het motel even met de beheerder gekletst en toen snel gaan eten bij het cowboys smokehouse cafe. Het was geen café, maar een restaurant. Het eten was er prima, maar niet meer dan dat. Had van mij ook wel warmer gemogen. En het bier had van Martijn sterker gemogen maar dat krijg je in Utah, in de hele staat is het bier slap qua alcohol. Wel was het personeel vriendelijk en de aankleding leuk. Dus tevreden gingen we naar het motel, waar het niet lang duurde voordat we sliepen.