Start van de reis voor de Traction - verschepen

Nederland, Hunsel

De eerste dag van de reis, in ieder geval voor de auto. De rode dame gaat alvast op pad. Bestemming: Roosendaal.
De auto is van binnen en buiten en van boven tot onder schoon. Zondag is al de testrit gemaakt met bepakking en kinderen en dat ging goed. Het beladen van de auto mag nog wat sneller, maar dat is een kwestie van ervaring.
De startfoto’s hebben we genomen bij de Uffelse watermolen. Niet alleen de start van onze route 66 trip, maar ook de start van de reis die Martijn en ik op 29-05-2015 samen begonnen zijn. Op deze locatie hebben we elkaar namelijk het ja-woord gegeven. Én hebben we aangekondigd dat ik in verwachting was, ofwel de start van ons gezin.

Zondag ging goed met de auto en kinderen. Om ze al te laten wennen aan de Amerikaanse cultuur zijn we frietjes gaan eten. Vonden ze helemaal niet erg.
Vandaag hebben we de laatste voorbereidingen gedaan. Even nog wat dingetjes poetsen. De lijsten van de bagage uitprinten en op diverse plekken achter laten. Spullen in de auto en op naar Roosendaal. Althans, dat was het plan. Tot onze buurman aangaf dat hij de drager van de rieten mand niet zo stevig vond. Het was echt vijf voor 12 toen besloten werd om toch maar een versteviging extra te lassen. Op zich heel fijn en het geeft ook een veiliger gevoel. Maar op dat moment alleen stress verhogend.

Uiteindelijk toch op tijd in Roosendaal aangekomen en het leek allemaal goed te gaan. Totdat bleek dat er vloeistof uit de auto lekte. Benzine! Het slangetje bleek niet goed om de benzinefilter geklemd. Gelukkig wist Martijn dat meteen op te lossen, maar het was wel weer even stressen. Ik ben vandaag meerdere dagen ouder geworden binnen 24 uur. En straks tijdens de route zal er ook wel af en toe stress zijn. Maar ik ga er van uit dat de meeste dagen gewoon vakantie zijn en de tijd dan hopelijk stil lijkt te staan.

We hebben vandaag in ieder geval een belangrijke mijlpaal gehad en ook de kindjes hebben zich goed gehouden in de auto, terwijl we toch ruim 3 uur op pad zijn geweest in totaal. Nu op naar de volgende uitdaging: de vluchten boeken.

Wat een onderneming en avontuur, zeker ook voor de kinderen. Veel succes, plezier en heel weinig pech toegewenst. Groet Rob