Game drive

Zuid-Afrika, Sun City

Game drive is hier de term voor safari. Vanmorgen moesten we om kwart voor 6 klaar staan voor vertrek. Maar de anderen waren later (en een stel kwam niet opdagen, waarschijnlijk verslapen) waardoor we pas om kwart over 6 vertrokken. Intussen scheen de zon al, maar was het toch nog koud. Rijdend in een open truck helpt dan niet.
De beesten hadden er beduidend minder zin in vandaag, we hebben een stuk minder gezien. Daarbij kwam dat de ranger vandaag alleen op de weg lette. Een giraffe recht voor zich kon hij nog wel ontdekken, maar de toeristen hebben meer beesten gespot waar hij voor mocht stoppen dan hij. Daarom hebben we vandaag geen nieuwe diersoorten gezien en minder soorten dan gisteren. Maar het bleef genieten van het Afrikaanse landschap.

Omdat Martijn zich niet goed voelde, hebben we eerst rustig nog wat gegeten en gelezen op onze kamer. Daarna ging Martijn een middagdutje doen en heb ik heerlijk een rugmassage, facial en hoofdmassage gehad.
Ook zijn we weer naar het waterpark gegaan met vier glijbanen. Het leukste om te zien is een olifant, een bak van een kubieke meter die zich met water vult en omkiept als hij vol is. Dat betekent dat van 6 meter hoogte al dat water met kracht naar beneden valt op het waterpark. Als je er half onder staat, ben je al doorweekt. Er recht onder (nadat het water al op het dak gevallen is om de ergste kracht te breken) is gekkenwerk. Nu snap ik waarom de meeste kinderen wachten tot het water gevallen is, voor ze naar boven rennen om weer van een glijbaan af te gaan. Natuurlijk heb ik ze ook allemaal geprobeerd. De grootste is een gesloten buis, zonder ook maar iets van licht. Je weet niet vooraf of je naar links of rechts gaat en bent overgeleverd aan de glijbaan. Best gaaf dus.

Na wat zonnen en lezen nog even een cocktailtje drinken en wat kaarten, voordat we teruggingen naar de kamer om ons klaar te maken voor het eten. Uiteraard eerst even de meisjes bellen, maar die missen ons nog niet hard. Het eten op het resort was goed, maar niet speciaal. En omdat Martijn zich nog altijd niet lekker voelde, gingen we op tijd terug. Voor half 9 sliep Martijn al. Hij had niet eens in de gaten dat ik een toetje had gegeten. Of me opgemaakt had. Of gedoucht had inclusief haren wassen. Wel heb ik hem om 5 uur vannacht een paracetamol gegeven. Daar werd hij gelukkig beter van.