En weer thuis

Egypte, Caïro

Lekker kort nachtje. We waren al meer dan een uur in de lucht voordat ze begonnen met maaltijden uit te delen. En om half 4 was ik al weer wakker omdat ze toen ontbijt brachten. In de tussentijd slaap je ook niet diep. Vanavond lekker op tijd gaan slapen, in ons eigen bed.
We moesten meer dan 4 uur wachten in Caïro voor de vlucht naar Amsterdam. Het scheelde dat we met z’n zessen waren, zodat we aanspraak hadden. Maar om 7 uur 's ochtends op een vliegveld hangen, betekent niet dat het een dolle boel was. Ook nu ik weer op het vliegveld van Caïro ben, twijfel ik of ik ooit naar Egypte wil op vakantie. Dan is het echt voor de pyramides, cultuur en snorkelen en niet voor de mensen, het eten en de hygiëne.

Ook de tweede vlucht ging goed, ik heb twee keer nog even wat geslapen. Omdat we alleen handbagage hadden, konden we vanaf Schiphol vrij snel doorlopen en in de trein stappen. Zo snel mogelijk naar huis, naar onze meisjes. Ik heb ze meer dan een week niet gezien, behalve via FaceTime. En dat is leuk als tussenoplossing, maar ze straks knuffelen is nog veel leuker. Hopelijk vallen de cadeautjes in de smaak. Volgens mij heeft het allemaal met dieren te maken, dus ik denk het wel.
Onze week vakantie samen zit er weer op. Nu naar de orde van de dag: papa en mama zijn!