Pyreneeën.

Spanje, la Pobla de Lillet

We zitten in de achtertuin van Barcelona. Het is er aan te zien dat het zondag is, alle motor- en wielerclubs zijn op pad.

Nog 70km, en we hebben roadbook 18, dat stopt bij Monastir de Montserrat helemaal gereden. Als we na het laatste off-road terug op de baan komen zijn we vlak bij de snelweg die we moeten nemen richting Pyreneeën. Het laatste stuk van het roadbook skippen we dan maar en we rijden gelijk de snelweg op. Morgen beginnen we aan de rit door de Pyreneeën en Andorra, geen volledig roadbook, maar stukken uit twee roadbooks, nummer 3 en 4.

We logeren vannacht weer op een camping. Er is plaats genoeg, zegt de man van de receptie, kies maar een plekje uit. We vinden een mooi veldje en installeren ons. Na een aperitiefje gaan we in de cafetaria een pizza eten.

Terug bij de tent staan er naast ons twee auto's en twee tentjes. Ai, gedaan met de rust ! Ze zijn met z'n achten en beginnen direct, in het Spaans, van hun oren te maken. Voor zover we het kunnen verstaan beweren ze dat zij dat veld gereserveerd hadden, en hing er een papier in de struiken waar dat opstond. We geloven er geen snars van, maar om de gemoederen te bedaren, zeggen we sorry en kruipen in onze tent.