Lunch onder de jasmijn 'Chez Xavier'

Frankrijk, Ajaccio

Onze laatste dag op Corsica, tussen 17u30 en 18u moeten we inchecken bij de ferry.
We slapen een beetje langer en nemen rustig de tijd voor ontbijt. In de buurt van Sartene zijn veel dolmen, die zijn 5000 jaar oud, we bezoeken er één en gaan dan richting ferryhaven. Via een klein omweggetje om te lunchen bij Chez Xavier, een adresje dat we van Ellen gekregen hebben.
Toen we daar aankwamen dachten we even 'oei, wat is dat hier'. Maar het uitzicht van een restaurant zegt niets over de kwaliteit van het eten. We eten een salade, mooi gepresenteerd en zeer lekker. Het is een vriendelijke man, bij het afrekenen kregen we nog een snaps, op Corsica en het einde van de vakantie. En dan richting Ajaccio, dat we aan de andere kant van de baai al zagen liggen.
Het is even file om bij de haven te komen, maar eens daar ging het een pak vlotter dan in Toulon. We komen aanrijden, ticket scannen, stickers plakken en de boot op.
Om 20u vertrekken we, morgenochtend komen we aan in Frankrijk, dan rest ons nog de rit naar huis.

Bedankt om ons te volgen en voor jullie reacties.
Tot ons volgende avontuur.

Marijke en Walter
Ingrid en Walter

Weeral een leuke herinnering er bij, was ook leuk om jullie te volgen en lovenswaardig van Walter om elke avond te tijd te willen nemen om het verslag te schrijven... :-)

B&L 2019-06-19 19:50:48

Veilige reis terug! Was een mooi verhaal en avontuur! Danke!

Geert 2019-06-19 21:35:52

welkom thuis.Fijn dat ik jullir heb kunnen volgen

mama 2019-06-20 10:55:13

Bedankt B&L, maar alle eer komt aan Ingrid toe😁 Mijn bijdrage bleef beperkt tot nu en dan een foto of filmpje. Ingrid nam de tijd om elke avond wat te schrijven en het verslag te posten.