Dag 9

IJsland, Southern Region

Hotel Hunkubakkar, Kirkjubæjarklaustur

Noorderlicht gisterenavond : NIETS 😔

Gelukkige verjaardag, Jos.

Vandaag hoefden we niet in te pakken, we komen vanavond terug naar hier.

We zijn eerst naar het ijsbergenmeer van Jökulsárlón gereden.
Voor een boottocht moesten we meer dan een uur wachten, dus hebben we dat maar niet gedaan. Wat achteraf gezien een goede beslissing was, die boot vaarde uit, en lag na 5 min. een hele tijd stil.
We zijn ook nog even onder de brug door gewandeld naar het zwarte strand. Daar worden de ijsblokken door de golven terug opgeworpen.

Het volgende punt op het programma was een offroad weg die tot aan de voet van de gletsjer leidt.
Maar . . . onderweg er naar toe kregen de Jos-jes autopech.
Even aarzelen wat er moest gebeuren dan de VAB gebeld, en stilletjes terug richting hotel gereden.
Uiteindelijk was er niets aan de hand.

De Ice-jes en de Black-jes waren intussen verder gereden.
Het was een prachtige route, de weg lag hoger dan de gletsjer, waardoor we heel goed de vorm ervan zagen.
Boven was een hut . . . gesloten !

Het volgende item, op de terugweg, was Swartifoss.
De Jos-jes waren daar dan gestopt en hebben een mooie wandeling gemaakt.
Tegen dat de anderen daar passeerde was het al 6 uur, maar zij zijn ook nog naar boven 'gelopen'.

Vlug verfrissen, en aan tafel.
Foto,s volgen hierdoor later, maar we hebben al een paar filmpjes online staan, zie volgende links :
Van hieruit kan je ook al de vorige filmpjes zien.

Wat jammer van het noorderlicht (dat er niet was ;) ) maar wel goed dat die autopech eigenlijk niets was - dat kan je wel missen als je ginder bent he ;) Geniet nog goed van al het moois daar ;)

Paula 2016-09-04 11:43:06

gelukkige verjaardag Jos

louky 2016-09-04 16:45:21

Gelukkige verjaardag. Drink nog maar een Palmpje, Jos Mooie filmpjes Maar één vraag : is dat IJSLAND wel bevolkt? Ik heb nog geen enkele IJslander gezien. En hoe zien de meisjes eruit? Willy

Willy Winnen 2016-09-04 19:22:09

Day Willy Tot nu toe alleen het mooie binnenland gedaan, vb 280km Offroad low in de middle of nowhere 2 berghutten tegengekomen, geen mens, geen tank station alleen fantatische natuur Meisjes morgen Reykiavik Jos

Jos 2016-09-05 00:49:19

WAUW en de kleur van da ijs, zo lichtblauw toppie