Te veel toeristen

Frankrijk, Corte

Vandaag geen off-road, maar citadel bezoek en wandeling, dat was althans de bedoeling.
Onderweg zien we een bricolage en stoppen om een nieuw kraantje te kopen, het wordt gelijk geïnstalleerd, nu de tank terug vullen.
We rijden naar de citadel van Corte. We denken een soort fort te gaan bezoeken, maar dat is het enkel nog aan de buitenkant, binnen is het een modern gebouw waarin een museum oven de Corsicaanse geschiedenis.
De stad zelf laten we links liggen, daar zal het te druk zijn, snel terug de bergen en de rust in.
Naar Val de Restonica, vooraan in het dal ligt ons hotel voor vanavond, maar we rijden eerst tot achteraan om te picknicken en te wandelen naar het Lac de Melo.
Dit dal is breder dan dat waar we vandaan komen en er staan hoge bomen zodat het uitzicht minder is.
Aan een parking op 3km van de top moesten we 6 euro betalen, we mochten nog tot de volgende parking maar niet verder. Het stond daar behoorlijk vol, en de weg leek de Meir wel. Even iets gegeten en dan te voet verder.
Als we nog van tuin en zwembad in het hotel willen genieten lukt wandelen niet meer, Walter-Ice wil wel naar boven, dus Marijke moet wachten tot hij terug is. Ze zijn pas een uur later dan Ingrid en Walter in het hotel.
Zeer goed restaurant, hier hebben we tot nu toe al het lekkerste gegeten.

Veel mooie landschappen, lijkt mooie rijs te zijn, worden...