66°NOORD.

IJsland, Sveitarfélagið Skagafjörður

Het weerbericht was juist, evenals de beslissing om een hotel te nemen . . . het regent pijpenstelen! En te zien aan de toppen van de bergen heeft het vannacht ook gesneeuwd.

Akureyri ligt aan het einde van de Eyjafjörður, met 60km, de langste fjord van IJsland. De eigenares van het hotel vertelde ons dat er gisteren een walvis vlak bij de stad gespot was.

We verlaten de hoofdstad van het noorden en volgen de kustweg aan de westkant van de fjord. We rijden door verschillende vissersdorpjes, en moeten door drie 'éénbaan'-tunnels. In Siglufjordur stoppen we bij een gezellig restaurant in de haven om te lunchen, we eten de vangst van de dag.

Verder langs de kust, het is intussen gestopt met regenen, even later komen we aan bij het hotel. We zetten alles binnen en installeren ons op het terras, uitzicht op de riviermonding en baai, en ontkurken een fles wijn.

Twee speciale foto's van de dag, deze keer voor Tilla en Ellen.

Filmje : https://youtu.be/NOlxeoE6CME

Veel mooie foto's en altijd eten en drinken

greta 2018-08-28 23:26:48

Ziet er weer allemaal super gezellig uit! Enne lekker eten ook alweer ;)