Dag 5

Kroatië, Ličko Lešće

Tweede nacht in Hotel Gaska

Vandaag hebben we een rit gedaan door Nationaal Park Velebit. Eerst over asfalt dan over een platgelegde gravelweg. Tussen rotspartijen, met klimroutes, en door tunneltjes. Onderweg koffiepauze bij een picknickplaats met een natuurlijke bron, waar we uiteraard water genomen hebben voor het koffiemachine. Tot bij een uitzichtpunt op de zee, die we nu voor het laatst zagen.

Lunch in Resroran Baske Ostarije, weer heel lekker maar weeral teveel . . . een borrel, mini smouteballetjes, kruidenkaas, brandnetelsoep, cordonbleu met spek, groenten en sla, gekookte en gebakken aardappels . . . en dan nog gebak. Op het einde van de reis zijn wij allemaal 10 kilo aangekomen.😤

Na het eten hebben we een bezoek gebracht aan het geboortehuis/museum van Nicolas Tesla, de uitvinder van de electro motor, en interessant dat wij dat vonden. 😜 Daarna langst de andere kant van het nationale park terug in de richting van hotel. Boven met uitzicht op een stuwdam zijn we gestopt en hebben Jacques en Nora een fles champagne geopend, zij zijn vandaag 47 jaar getrouwd. We zaten maar net terug in de auto, en er barstte een onweer los, het was voorspeld en kort maar krachtig.

Stroomopwaarts van het hotel is een watermolen, die we ook nog bezocht hebben, en dan naar het hotel.
Om, ja Jos, weeral te eten, een hele lekkere forel, en voor dessert verjaardagstaart.