Middernachtzon !

Noorwegen, Øresvik

Gisterenavond eindelijk een wolkenvrije lucht, we gaan de middernachtzon zien. Als we geïnstalleerd zijn, trekken we met een fles bubbels naar het strand. We zagen de zon zakken tot net boven de zee, en dan horizontaal noordwaarts schuiven. Om 3 uur was ze in het oosten terug tot boven de bomen op de camping geklommen.

Intussen was het hard beginnen waaien, heel de nacht hebben de zeilen van de tenten geflapperd en stoeltjes vlogen weg. Veel hebben we niet geslapen.

De bergen worden steeds hoger, we passeren al een waterval en een gletsjer. We moeten vandaag twee ferry's nemen. Als we bij de eerste aankomen kunnen we er zo oprijden, achter ons gingen de deuren dicht en hij vertrok.

Bij de tweede komen we net te laat en moeten we wachten. Tijdens deze tocht passeren we de poolcirkel weer. Vanavond kamperen we er nog net onder en gaat de zon nog niet onder.

Zonsopgang : ---
Zonsondergang : ---

K heb de zon zien zakken in de zee, da klopt dan nie? Schoon fotookes!!