Dag 3

Verenigd Koninkrijk, Haroldswick

Op de Atlantische oceaan tussen de Shetlands en de Faeröer

Vandaag zitten we heel de dag op zee.
Dus niet te vroeg, en rustig uitgebreid ontbeten.

Walter-Ice had nog problemen met een paar instellingen van de Garmin Montana. Die stond op wandelen, en hij wist niet hoe hij dat moest veranderen, zo kregen zij op de heenweg steeds de melding, 'u loopt op de snelweg'. Dus : de voormiddag hebben we Garmin-les gehouden in de zitruimte.

Rond 14u was er 'land in zicht'! Het was stralend weer, dus hebben we ons van op het dek genesteld tot we de Shetlands gepasseerde. Ondertussen was er vogel-les, we kunnen nu allemaal een Jan van Gent herkennen, en hebben we de eerste zeehondjes en dolfijnen gespot.

Morgen stoppen we een paar uur op de Faroer, misschien kunnen we daar een beetje WiFi vangen en kan dit, en het verslag van gisteren online.

Mooie beelden van levensgenieters. Probeer maar eens een aquavit, een stooksel op basis van aardappelen Geniet van de lange nachten Wees voo Groeten van Willyrzichtig

willy 2016-08-29 20:03:14

Woow zeg dat is genieten - mooie foto's van een onvergetelijke reis. Groetjes - Paula ;)

Paula 2016-08-30 11:49:26

In de krant vandaag : Een van de gevaarlijkste IJslandse vulkanen staat op uitbarsten: “Gevolgen kunnen veel erger zijn dan bij Eyjafjallajökull. ”Het lijkt erop dat de grootste vulkaan van IJsland binnenkort zal uitbarsten. Veel signalen wijzen daar alvast op, zo meldt de weerdienst van IJsland. Het gaat om de Katla, een vulkaan van 1.450 meter hoog. Die ligt aan de zuidkust van het eiland.