Dag 11.

Spanje, Sos del Rey Católico

Hotel El Peiron

Vanochtend reden we nog even langs rotsformaties. We hadden ook nog wat leuke offroad weggetjes en een rivierdoorwading. Walter-Black kon het niet laten om even te spelen in het water, met als gevolg dat de matten nat waren.

Aan de andere kant van de berg kwamen we in een ander landschap terecht. Vlak landbouwgebied, met korenvelden en een paar naaldbossen. Het is overal kurkdroog, met warme wind. Gevaarlijk voor bosbranden zeiden we, en later kwamen we door een afgebrand gebied. 14000 ha (meer dan 2x de heide) is in hier in 2015 in vlammen opgegaan, nu waren ze begonnen met herbeplanten.

Op het roadbook stond een plaatje, een refuge, een paar boompjes, een bergje en een meertje, dat kan een goede picknickplaats zijn ! Wij komen aangereden en zien op de berg wel 50 vale gieren zitten, dus snel gestopt en film opgezet, maar tegen dan waren de meeste al weg. Ze bleven nog even boven ons rondcirkelen en eentje kwam terug op verkenning, maar de rest liet zich niet meer zien.

Verderop reden we op gravelwegen tussen de velden, en af en toe zagen we een landbouwer aan het werk. We kwamen nog langs een restand van een Romeinse thermen en aquaduct. En toen richting hotel, in een middeleeuws dorp.

Waarvoor we vanochtend al vreesde, in de vallei bij het hotel was er een brand. We zagen torenhoge vlammen, en de blus helikopters heen en weer vliegen met bluswater. Aangekomen bij het hotel, gingen we naar het uitzichtpunt, ze bluste nog steeds,maar de vlammen waren gelukkig al kleiner.

Het hotel heeft zelf geen restaurant, maar er werd er ons één aangeraden, waar wij in een schitterend decor, heel lekker gegeten hebben. Nadien maakte we nog een praatje met de eigenaar en kregen een rondleiding door de zaak.

Video's : https://youtu.be/FW1ECaJbuC8
Route : https://nl.wikiloc.com/wikiloc/view.do?id=18500195

Prachtig Precies mooi Roadbookske

Defjos 2017-07-05 18:06:23

Inderdaad een prachtig roadbook, 1300 km waarvan 60% piste, dus laat dat 'ske' er maar af. Jammer dat jullie er niet bij waren.