We zijn blijven plakken.

IJsland, Siglufjörður

De temperatuur is flink gezakt, vanochtend was het -12°C (gevoelstemperatuur -18°C). Eén van onze volgers vroeg zich al ongerust af of onze Duster wel een chauffage heeft, ja hoor zelfs onder de poep. Het is stralend weer, geen wolkje aan de lucht, in het zonnetje is het zalig.
Ook vannacht was het helder en we waren op een ideale plaats om het noorderlicht te zien. Maar . . . je kan het al raden . . . er was er geen. 😪🤢
De wegen zijn vrij, dus nemen we we de route langs het noorden. Hier zien we goed hoeveel sneeuw er wel gevallen is, soms zie je van een huis alleen de nok van het dak. Af en toe steekt de wind op, en waait er een hoop sneeuw van de berg over de weg. Filmpje : https://youtu.be/HDh5M7PCXUo
In Siglufjordur, een vissers/ski dorp willen we lunchen. Maar het restaurantje waar we naar toe willen is dicht. Een aankondiging op de deur : Wij verwelkomen u graag in het hotel.
Het is hier zo mooi en het eten heel lekker dat we besluiten te blijven. We boeken een kamer, maken nog een wandeling door het dorp en relaxen in de hottub.
En voor wie het nog niet door had : onzen Duster is dus eigenlijk nen Discovery 5 😉

Prachtig weer, prachtige landschappen, mooie foto's