Dag 3.

Frankrijk, Collioure

Hotel Mas Vivent

We zaten vanochtend buiten op het terras te ontbijten, toen we plots druppels voelden. Het waren er gelukkig maar een paar.
We hadden nog een kleine verbindingsrit naar Collioure, waar het roadbook start. Onderweg even paniek . . . het regende keihard, maar het was maar een bui.

In Collioure aangekomen hebben we eerst wat gedronken en even rondgelopen. Daarna hebben we een terrasje gezocht om te lunchen. Toen we de menu gekozen hadden, zijn Marijke en Ingrid nog even naar het pleintje met winkels achter het restaurant gegaan en waren net terug toen het eten geserveerd werd. . . Ingrid wel in een nieuwe jurk!
Walter-Black had intussen een telefoontje gekregen van het hotel met de vraag hoe laat we zouden aankomen. Hij vroeg gelijk om een tafel te reserveren voor vanavond, maar dat was te laat, het is eigenlijk een B&B en we wisten niet dat we van te voren moesten bestellen. Maar geen probleem, de gastheer ging wel wat voor ons regelen.

En toen was het tijd om te beginnen aan het roadbook, daarvoor zijn we toch naar hier gekomen.
Vanuit Collioure gingen we gelijk de bergen in, tussen de wijngaarden, wat een contrast met de drukte aan de kust.
Na een mooie rit met prachtige uitzichten, langst een fort uit 1885 en een oud klooster, kwamen bij het hotel.

De gastheer stond ons op te wachten en we werden hartelijk ontvangen. Na een rondleiding en het toekennen van de kamers, werd ons op het terras een drankje aangeboden. Er werd naar onze wensen qua restaurant gevraagd en een dorp verderop werd een tafel gereserveerd. Terug in het hotel hebben we op het terras nog een slaapmutsje gedronken en heeft Ingrid nog 'Garmin-les' gegeven aan Walter-Ice.