De bergen in

Frankrijk, Asco

Tenten opruimen en dan naar het ontbijt, dat kan pas vanaf 9u en ze zijn dan nog 15 minuten in retard, we hebben al spijt dat we dat besteld hadden. Bijna een uur te laat rijden we de camping af, langs dezelfde off-road weg, een stuk langs de baan en dan een smal bospad.
Het eerste stuk ging vlot, maar verderdoor was een erg steile, rotsachtige passage, bovendien is het weggetje ook nog eens scheef. We willen geen risico's nemen en gaan terug achteruit, gelukkig waren we net voorbij een plek waar het breed genoeg is om te draaien. We volgen dan maar de baan tot aan de Piste de Novella, een zeer mooi, breed, maar wel heel steil pad, en in het laatste stukje zit nog een pittige passage.
Bij een Genuese brug vinden we een mooi plekje om te picknicken. Vandaag geen blokkade, maar een geiten-optocht.
Dan naar Val d'Asco, 25 km omhoog door een adembenemend mooie kloof. We rijden eerst tot helemaal boven bij het skistation, waar we iets drinken op het terras. De camping ligt 5 km terug omlaag, onder de bomen naast het riviertje.
We installeren ons, en de mannen moeten even sleutelen aan de wagens. Het waterkraantje van Def-black is kapot, Walter haalt het eraf en natuurlijk loopt de hele tank leeg. Walter-Ice moest elektriciteit werken uitvoeren, er zit een fout in het deurslot, waardoor ofwel het licht blijft branden of anders het alarm constant afgaat.
Na de werkzaamheden is het aperitief-time, Marijke is jarig vandaag en ontkurkt een fles champagne. Daarna eten we op het terras van het camping restaurantje.

heppie beurtdeei marij !!

tilla 2019-06-14 01:34:51

de geitjes daar lijken verdacht veel op schapen van bij ons (die geschoren zijn weliswaar ;) plezante baantjes precies!!