Scenic Road Havøysund.

Noorwegen, Troms og Finnmark

We verlaten Magerøya, eigenlijk is de terugreis nu begonnen. Maar in tegenstelling tot de heenreis zal dat veel langzamer gaan.

We slaan onze eerste Scenic Road in, Havøysund, de meest noordelijke Scenic route ter wereld. Het is inderdaad een adembenemend mooie weg, op het einde kom je in het dorp met dezelfde naam, Havøysund.
Het dorp is groter dan verwacht. Eerst rijden we de berg boven het dorp op, om te kijken of we daar kunnen kamperen. Het gaat niet lukken om hier de tent open te zetten, veel te veel wind.

In het dorp is één restaurant. Iets simpel denken we en gaan binnen. We zijn verrast dat er achter die gevel, vermoedelijk een oud pakhuis, een heel mooi restaurant zit. Gelukkig is het nog vroeg, en is er nog een tafel vrij. We hebben heel lekker gegeten, dit was ons feestmaal van gisteren.

We moeten nu dezelfde weg terug. We hadden enkele mooie parkings gezien waar je mag overnachten, maar daar is ook veel wind, niet zo geschikt met een daktent. Dus rijden we verder tot aan een camping. Ook niet de beste locatie, maar wel uit de wind.