Kort maar krachtig !

Frankrijk, Valence

Vertrek om 9u00, vandaag hebben we niet veel kilometers, eerst een verbindingsrit en daarna ligt alles op een zakdoek.
De eerste hindernis is een hoge trap waar we af moeten, maar eerst moet een diepe put opgevuld worden met stenen. We hebben allemaal wat twijfels, maar nadat Bruno heeft voorgedaan hoe het moet, groeit het vertrouwen. Eén na één worden we, centimeter per centimeter naar beneden begeleid, en na iedere auto moeten de stenen weer goed worden gelegd. Iedereen kreeg applaus, goed gedaan.
Op naar de volgende, een steile klim over rotsen gevolgd door een bosweg die in het midden een diepe geul had, even verder nog een kleine afdaling. Nog een stukje door het bos en het was aperitief en gelijk ook lunch-time.
De plek waar we zaten was net voor het begin van de volgende passage. Een zeer lange, erg steile afdaling, die we eerst te voet moesten verkennen, hier en daar moesten wat takken weg gezaagd worden. Ook hier dachten we 'dit is er over', maar iedereen is veilig naar beneden geloodst.
Als laatste volgde weer een steile klim, en moest om het helemaal af te maken, de winch nog eens uitgerold worden. Het begon toen ook stilletjes te regen.
Aan het einde van de off-road weg kregen we van Bruno nog een glaasje champagne aangeboden, de banden werden opgepompt en toen was het, in de gietende regen, tijd om afscheid te nemen.
Wij logeren vanavond in Mercure in Valence, en toevallig hebben de drie vrienden met de witte defender hier ook gereserveerd, samen met hen in het restaurant gegeten en nog wat zitten na praten.

Meer foto's later op Flickr.