Wijnroute

Frankrijk, Oletta

Na het ontbijt op het terras van de camping-kantine rijden we terug naar het zuiden. Eerst een stukje langs de kust, dan weer omhoog de bergen in. We stoppen op de parking bij de Tour de Sénèque, het is een flinke klim naar boven, te voet dus, en enkel Walter-Ice is moedig genoeg. Wanneer hij bezweet terug beneden is, hij heeft er een speedmarch van gemaakt, en bekomen gaan we weer verder.
Op naar de 'enige' off-road weg van de dag . . . 'Accès interdit' . . . jammer, maar brave 4x4ers zoals wij keren terug. Er zijn niet zoveel wegen, dus moeten we terug richting kust. Er is een parallelweg die iets hoger ligt dan de weg van gisteren en we worden hier op mooie panorama's getrakteerd, zo zie je maar weer : elk nadeel heeft zijn voordeel.
Onderweg picknicken we op een pleintje onder een mooie boom. Daarna naar Patrimonio, het wijndorp van de streek. Bij een lokale wijnboer proeven en kopen we een paar flessen wijn, olijfolie en koekjes. Via de Col de Teghime rijden we naar St-Florent, waar we even rondwandelen langs de jachthaven.
En toen naar het hotel, we willen hier niet te laat aangekomen zodat we voor het eten nog van het zwembad en de tuin kúnnen genieten. Bij het inchecken krijgen we te horen dat het restaurant op dinsdag gesloten is en er enkel snacks te krijgen waren. Wij hebben een half jaar geleden geboekt en gelijk gereserveerd voor het diner, we waren dus wel een beetje boos dat ze dat niet van te voren gemeld hebben.
Dus even een duik in het zwembad en dan terug naar St-Florent om te dineren.

Have fun, het ziet er paradijselijk uit!.