We zitten weer vast !!!

IJsland, Höfn

Vandaag hebben we om 10uur een Ice-Cave-Tour geboekt bij Extreme Iceland, startpunt is een uurtje van hier, dus we moeten op tijd weg.
Eerst wegeninformatie raadplegen : 6u30 slippery, 7u30 difficult condition, 8u10 idem. Om 8u30, het sneeuwt en waait intussen harder, willen we uitchecken. 'The road is closed' zei de receptionist. Hij informeert voor ons bij Extreme Iceland, alle tours voor vandaag zijn gecanceld. Even later krijgen we zelf ook de mail.
Dan maar terug op de kamer gaan zitten . . . en wachten tot de sneeuwstorm luwt.
12u00 ze willen de kamers poetsen, we zetten ons in de lobby . . . en wachten.
13u00 we wachten
14u00 we wachten
15u00 we wachten
15u15 de stoom valt uit, ook dat nog.
16u00 we wachten niet langer, het volgende hotel hebben we gisterenavond reeds geboekt, het is 189km verder en we willen niet in het donker rijden. Het sneeuwt nog steeds, maar de wind is gaan liggen. Perfecte timing, er komt net een sneeuwruimer langs, we volgen in zijn spoor. Jammer, het is maar even, hij slaagt af naar Hoffell. We rijden nog een stuk verder, hier is nog niet geruimd maar rijden lukt wel. Toch besluiten we na een tijdje om terug te keren, er is meer mist en er zijn een heel stuk maar weinig hotels, we gaan geen risico's nemen.
Dus rijden we naar Höfn, daar is tenminste wat te zien en zijn meerdere hotels. We boeken een kamer en gaan eerst iets drinken.
Het trekt nu helemaal open, we checken de road website, s..t de weg is net open gegeven. Hadden we toch moeten doorrijden?
Dan maar even een wandelingetje gemaakt, dat doet deugd na een dag opsluiting.

Spijtig van al die pech maar wel mooi precies. Ziet er wel veel te koud uit naar mijn goesting.