Heen en weer.

Noorwegen, Gudvangen

Gisteren gingen we door de langste tunnel ter wereld, vandaag gaan we terug in de andere richting, dit keer over de berg. Dit is een Scenic Road, en inderdaad het is weer een zeer mooie weg. Grappig, we kruisen twee keer de tunnel die enkele honderden meters onder ons ligt, en krijgen op de gps een melding over de trajectcontrole.

We logeren vanavond terug op dezelfde camping, dus moeten weer terug de andere kant op. Deze keer kiezen we voor een derde mogelijkheid, we nemen de ferry, twee ferry's eigenlijk. De eerste komt niet in een dorp aan, wel op een parking tussen de rotsen waar verder niets is. Als je eraf komt rij je recht een tunnel in.

De tweede is meer een toeristische sightseeing. De ferry is maar half vol en de laatste auto moet er achteruit op rijden. Later snappen we waarom, hij moet eraf op de tussenstop, een dorp waar je enkel met de ferry kan geraken.

Leuk dat het niet druk is op de ferry. Iedereen loopt rond, van vooraan naar achter, op het bovendek dan weer beneden en dan even naar binnen om op te warmen. Het was een leuke tocht door de mooie Næroyfjord, alleen jammer dat het koud en nat was.