Zeearenden.

Noorwegen, Nordland

Vanochtend een beetje langer geslapen en opgestaan met zon. Na een lekker ontbijt rijden we een stukje terug op de route van gisteren, het is hier erg mooi, dat konden we gisteren niet zien.

Dan gaan we naar Svolvær, hier hebben we een tocht met de RIB naar de Trollfjord en de Zeearenden geboekt. We krijgen een pak en dan scheuren we tussen de rotseilandjes over zee. Bij een eilandje waar Zeearenden zitten stoppen we. De kapitein heeft een koelbox met vis bij om de Zeearend te lokken, ook de meeuwen blijken dat al goed te kennen. Dan verder naar de Trollfjord, een nauwe fjord, hier wonen ook Zeearenden. Het was een toffe tocht.

Als we terug zijn is het weer een beetje aan het regenen, maar we beslissen om toch, zoals gepland, te kamperen. Als we bij de camping aankomen is het terug droog.
Het is de duurste camping die we al gehad hebben, waarschijnlijk door de mooie ligging aan het strand. Er is ook een restaurant, maar als we willen reserveren blijkt het volledig volgeboekt. Dan maar soep met een boke met zicht op zee.