Koninginnenrit

Frankrijk, Propriano

Vandaag, we keep the best until last, doen we de Piste de Segnieurs, 5km lang en de zwaarste piste van Corsica.
In de 'aanloop'-off-roadweg zitten ook al enkele pittige stukken, 15km waar we een uur over doen. En dan moet de piste nog beginnen, die begint bij de bergerie. De weg is 60 jaar geleden aangelegd door de herder en was vroeger in goede staat, hij reed toen met zijn 2-chevauke naar boven.
Het is de moeilijkste piste die we al ooit gedaan hebben. Bij enkele van de slechtste stukken kan je een alternatieve route nemen, door het topgewcht van de tent doen wij dat ook, safety first!
Halverwege stoppen we een uurtje om te picknicken, vandaag leggen we ons zelf een alcoholverbod op bij de lunch, en dan weer aan het werk. Want dat is het voor de chauffeurs, alhoewel de auto zelf het meeste werk doet.
We doen er in totaal, van de bergerie tot beneden, 5 uur over. Daar hebben we een pintje verdiend en dan is het nog een klein uurtje naar het hotel, over de baan wel te verstaan.

Filmpje : https://youtu.be/vFji7U6vfSA

marijke weer uitgestapt?

tilla 2019-06-18 23:48:49

Ziet er idd uitdagend uit de piste, ook mooie uitzichten!