Puffins in the mist !

Faeröer, Tórshavn

Goed dat we de tent niet moeten dicht plooien, we zijn opgestaan met regen.

Vandaag gaan we naar Mykines, het puffin eiland. Niet met de gewone ferry, daarmee kan je 's morgens heen, en 's avonds weer terug. We moeten terug naar Vestmanna, daar hebben we een dagtocht geboekt, Vestmanna seacliffs en Mykines.

We stappen op de boot, en het stopt met regenen, gelukkig dan kunnen we buiten zitten. Eerst varen we voorbij de kliffen, daarna steken we over naar Mykines.

We worden afgezet bij de haven, op de rotsen zit een luid schreeuwend welkomstcomité. Om vijf uur worden we terug op gehaald. Let op, wordt er nog gewaarschuwd, stap straks niet op de verkeerde boot, de ferry gaat niet naar Vestmanna.

Eerst lopen we even door het dorp en dan nemen we het wandelpad naar boven. Net dan komt er weer mist. Maar zodra we boven zijn, zien we honderden puffins. Langs heel het pad over de kam komen we puffins tegen, telkens blijven we kijken, wat zijn dat grappige vogels. Als we aan het einde zijn, gaat het weer regenen, en besluiten we om terug te gaan. En dan komt plots de zon erdoor, vlakbij een volgende groep zien we een mooi plekje om te zitten. Eén puffin komt wel heel dichtbij, we durven bijna niet te bewegen en het lukt niet om een foto te maken. Iemand die iets verder stond kon dat wel met een fototoestel, ze zullen de foto mailen.

Terug in het dorp drinken we nog iets in het enige cafe. En dan is het tijd om terug naar de steiger te gaan. Er kan maar één boot aanleggen, de ferry gaat voor, iedereen op de juiste boot !?

Deze keer wel van heel dichtbij!

Walter 2021-07-07 00:03:13

Leuke foto’s van de puffins 👍

Bob&Linda 2021-07-07 06:50:09

Walter is jaloers denk ik.