Auto puzzel!

Skagerrak

Het is 3,5 uur rijden naar de ferry, we mochten vroeger ontbijten en zijn stipt om 8u00 vertrokken.
De pas naar Ringebu is nog steeds afgesloten, dus moeten we over Alta en langs de zilveren moose op weg 3, wel een heel mooie route.
Het half uur spelling was niet nodig geweest, tegen 11u30 zijn we bij de ferry. En dan is het wachten, als onze lijn eindelijk mag rijden moeten wij er tussenuit en mogen we pas bijna als laatste de boot op.
We snappen echt wat de logica achter de puzzel van het laden is, maar het zal wel kloppen. Bij sommige auto's werd de hoogte gemeten, hoger dan de meetstok dan moeten ze wachten. Andere komen later aan en mogen gelijk door, en uit elke wachtrij moet er wel ééntje opzij ?
Als wij door mogen, rijden we op een tussendek, dat ziet er eng uit, voor alle zekerheid laten we de auto maar zakken.
Intussen is het al 13u30, bagage in onze hut en gaan lunchen.
In de Oslofjord hebben we een mooi uitzicht op de besneeuwde oevers, maar eens in het Skagerak varen we door de mist.