Dag 12

IJsland, Capital Region

Ion Luxury Hotel, Nesjavollum

Vandaag hebben we een dagje toerist gespeeld.
In de voormiddag eerst de hotspots van Reykjavik bezocht. Het concertgebouw, de Hallgrímskirkja en Sólfarid, een metalen sculptuur van een vikingsboot. Via de winkelstraat terug naar het hotel waar de de auto's geparkeerd stonden.

Daarna zijn we naar Thinvellir gereden, een nationaal park, dat op UNESCO-werelderfgoedlijst staat en waar in 930 het eerste parlement van IJsland samen kwam.
Het is ook de plaats waar de scheidingslijn tussen de Noord-Amerikaanse en de Europese aardplaten duidelijk zichtbaar is.

Nog een klein ritje naar het hotel, waar we eens een keertje wat vroeger toe kwamen. Dus was er nog tijd om in de hottub en sauna te gaan.

Kijk ook nog even terug op gisteren voor de foto's, de foto van de Ijslandse meisjes voor Willy is er ook bij !
Op Flickr zijn ook nieuwe foto's toegevoegd.

Mooi filmpje en interessante uitleg 👍 en ook weer mooie foto's...

Paula 2016-09-07 04:32:58

we komen in bekende streken!