De Norröna is weer even thuis.

Faeröer, Tórshavn

Deze keer geen storm die ons wakker maakt, wel het licht dat om 3u00 binnen scheen.

Tegen de middag varen we voorbij de Schetlandeilanden. Hier verlaten we de Noordzee en komen op de Atlantische Oceaan.

Verder de hele dag niet veel gedaan, wat kan je doen? Beetje rond gewandeld, koffie gedronken, even in de winkel gekeken, relaxen in de zetel met uitzicht door de grote ramen in onze hut . . . sorry kamer. Vieruurtje in de zelfservice en dan alvast het meeste ingepakt. Van nietsdoen wordt je erg lui.

Na het eten moesten we, 1,5 uur voor we aankomen, de kamer verlaten zodat er gepoetst kan worden. We zetten ons op het dek. Na een tijdje doemen de eerste eilanden op, en precies op tijd meert de Norröna aan in Torshavn, zijn thuishaven.

Het cardek is nu open, klinkt door de luidsprekers. We gaan naar de auto en wachten tot we kunnen rijden. Vooraan ons rijvak mogen ze als eerste weg, dat valt mee, we gaan snel van de boot zijn. Maar dat was buiten de was gerekend, 2 camions komen voor onze rij, en uiteindelijk zijn wij bijna als laatste weg.

Het hotel is maar 5 minuten rijden en we moeten niet aanschuiven om in te checken, dat gaat automatisch met een app die we vanmiddag kregen.

Het is inmiddels middernacht en nog steeds niet donker.

Leuk wel elke dag je verslag te lezen 👍 benieuwd wat er nog allemaal komt…