Het echte zweden laat zich zien!

Zweden, Vetlanda

Vaarwel mooi huisje, vaarwel Zweeds strand, vaarwel fijne douche en vaarwel 3 grote slaapkamers. De tijd was gekomen om, zoals het zich al doet raden, te vertrekken uit Trelleborg. Enerzijds met een beetje weemoed want we hebben het hier best leuk gehad, anderzijds met enthousiasme want nu we echt het binnenland van Zweden in trekken gaan we natuurlijk het echte zweden ontdekken. Conclusie: We laten het lekker over ons heen komen.

Emily was gelukkig weer helemaal de oude! Het tandje was nog niet door gekomen maar het humeur was weer goed en gelukkig ging er ook weer wat eten en drinken in, al met al een recept voor een goed gevoel bij zowel ouders als grootouders!

De rit van vandaag is weer een lange, zo’n 4,5 uur maar uiteraard zijn we ook dit keer weer gewapend met plan A, plan B en plan C. Alle plannen overigens hebben een rol weggelegd voor teppie… de tablet! Teppie is deze vakantie, hoe pedagogisch onverantwoord volgens sommige ook, onmisbaar gebleken, het geeft ons de gelegenheid om Emily te vermaken als het nodig is en geloof ons maar…dat is soms best lastig.

Onze eerste tussenstop was Lund, na ongeveer een uurtje rijden kom je dit stadje binnen en meteen oogt het er ontzettend mooi en knus. Er staan veel mooie gebouwen en de stad heeft en soort serene laken van tevredenheid over zich heen hangen. Misschien is ons beoordelingsvermogen iets vertroebeld omdat we voor het eerst in dagen zon zien, maar ook na een uurtje rondlopen is ons beeld van Lund zeer positief!

Na deze stop begon het echte werk, althans voor de chauffeurs, 3 uur ruim rechtdoor langs school en kantoor op weg naar Vetlanda. Daar staat ons huisje in the middle of nowhere in de Zweedse bushbush.

Op de tussenweg stopte we nog even bij de lokale supermarkt om wat broodjes te scoren als Lunch…en verdomme wat waren deze lekker. Ik ben zelf normaal gezien niet zo heel erg van de zoete zooi maar deze broodjes waren echt fenomenaal! Als Albert Heijn ooit nog een gat in de markt zoekt zouden ze het assortiment van de supergross moeten kopiëren! (Ja aan de naam zou je het niet vermoeden).

We kwamen aan in Vetlanda, reden het complex op en daar stond een mooi groot twee verdiepingshoog huisje met schommelstoel. YES! We hadden er niet al teveel verwachtingen van op voorhand maar dit leek 100% mee te vallen. We hadden al een code gehad om in binnen te komen en met een codeslot op de deur was 1 en 1 voor ons twee.

Opa heeft altijd een uitspraak, als iets te mooi lijkt om waar te zijn, dan is dat het ook. En ja, die was hier helaas van toepassing. Naast het grote huis stond namelijk ook een kleiner huisje en ja… dit was die van ons. Grote villa, geen twee verdiepingen en bovenal geen schommelstoel, jammer maar helaas!

Opzich was het huisje prima, in vergelijking met wat we hadden gehad… ja daar moet je niet over willen nadenken, maar voor een huisje in de bushbush kun je er helemaal niks van zeggen, daarbij was de prijs ook zeer vriendelijk dus ach, bijna iedereen was tevreden.

In de avond deden we het weer lekker rustig aan, we hadden de streamers op gezet voor opa en oma, die liepen nog net geen polonaise door het huisje maar volgens mij vonden die het erg leuk! Dat scheelt, want dan mag ik weer een keertje voetbal kijken van de week, ghehehehehe!

Morgen, hebben we nog geen idee wat we gaan doen, er is niet zo heel veel te doen in deze omgeving dus we zullen er iets harder ons best voor moeten doen, maar tourguide Linda is druk bezig, en daar hebben we alle vertrouwen in!

Dus morgen, gaan we het echte zweden zien!

Wij hebben gisteravond ook heerlijk naar de streamers gekeken! Zittend, zonder polonaise 🥳🥳🥳🥳🥳

Yolanda 2022-09-18 20:03:39

Ziet er allemaal heel gezellig uit Veel plezier en groetjes vanuit een heel nat nederland

Wil jansen 2022-09-18 20:14:02

Het lijkt wel villa Kakelbont, wat er zo aantrekkelijk voor stond. Opa Peter had een goed voorgevoel🤭 Groetjes en geniet samen🥰