Dagje Disney, het kind in ons komt los.

Verenigde Staten, Orlando

Zo, de wekker ging en met volle moed gingen we ons bed uit. We hadden bijna een beslissing gemaakt over welke parken we gingen bezoeken en we hadden als klap op de vuurpijl ook nog eens ontbijt in het hotel. En wat voor ontbijt: wafels, muffins, yoghurt…er was van alles dus dat begon alvast erg goed!

Na het ontbijt snelde we ons naar de Disneystand in ons hotel omdat ze daar de kennis hadden die wij zochten. Gelukkig was Robert vandaag de dienstdoener en die wist wel van wanten. Hij wist ons eigenlijk alles te vertellen wat we nodig hadden en zodoende besloten we het Disney park te kopen… Althans zo voelde het toen ik voor 3 dagen moest afrekenen…

Snel naar de kamer, ons “proper” gemaakt en hop naar de supermarkt voor een paar goedkope flesjes water en een hap te eten in de middag, zo gezegd zo gedaan. So far de perfecte dag. Zoals je die eigenlijk alleen in films ziet.

Eenmaal aangekomen bij het park mochten we meteen instappen in een monorail die “gedenkgedeng” ons naar Epcot bracht, een van de vier parken van Disney. Maar zoals dat met treinen gaat, die gaat alsmaar door van station naar station en zo kwamen wij op plaatsen waar wij nog niet waren geweest. Een van die plaatsen was Animal Kingdom en daar besloten we uit te stappen.

Even een snelcursus Disney tussendoor voor de mensen die niet zo up to date zijn met de topografie van Orlando: je hebt Disney en dat bestaat uit 7 parken. 4 pretparken, een shoppingmall (die van gister) en 2 waterparken. Wij gaan naar alle 4 de pretparken in 3 dagen. Vandaag Animal Kingdom en maandag en dinsdag de rest.

Animal kingdom kan ik redelijk kort over zijn. Het is een beetje Apenheul, Artis en Disney in een. Je zou denken een gouden mix, maar niet voor nostalgiezoekers als Hans en Linda. Het was een erg leuk park voor kinderen maar voor ons net iets te. Maar dat is gewoon onze smaak en verwachting, wij hadden iets meer attracties gehoopt. Het waren er een stuk of 4 en dat is wat weinig.

Voor de rest was het zo’n dag…ja je kent het wel. Alles was een keer net wel. Normaal loop je ergens en denk je, “goh ik zou nu wel even ergens willen zitten”. Of je staat ergens in de rij en je denkt: “goh ik zou nu wel een broodje willen eten”. Nou…de momenten dat we dat dachten, waren we ook precies dat aan het doen! Daarbij was het weer echt precies goed. Niet te warm, niet te koud gewoon goed! Wel was het druk, maar goed het is zaterdag en als jullie zwarte piet al racisme vinden…nou lees dit dan maar niet:

Mensen uit Florida krijgen HEUL VEUL korting en mogen dus praktisch gratis naar binnen. Tja, verschil moet er wezen denk ik dan maar. Vandaar ook dat al die Amerikanen tonnen uitgeven in de giftshops.

Om half 7 waren we klaar met het park. We hadden 2 achtbanen gehad en 2 mini musicals die van erg hoog niveau waren. (The lion king en finding Nemo). Erg leuk maar tijd voor iets anders en dus gingen we met de trein naar het hoofdpark Magic Kingdom dat tot 12 uur vanavond open was. Het was er SUPER druk maar met de Disney app kan je precies zien hoelang de wachtrijen waren en met een beetje tact en inzicht lukte het ons om na een dure vieze Taco Bell achtige maaltijd een aantal klappers van attracties te doen.

We begonnen met pirates of the carribean die eigenlijk precies hetzelfde is als in Parijs. Voor de kenners onder ons: zelfs de “net echte kale piraat” naast de brug is hier ook. (zijn tweeling dan waarschijnlijk). Na de pirates hebben we onze TomTom naar de Jungle cruise aangezet, een soort van boottocht door een woud van plastic diertjes. Geinig. Toen kwam de klapper, het was 10 uur en we moesten kiezen tussen het vuurwerk of gebruik maken van de show en een populaire rit doen die nu juist rustig was. Nou dat laatste ging hem worden en Peter Pan was de gelukkige. Het was een mooie rit maar hetzelfde en minder als in Parijs dus dat is een minpuntje. Pluspuntjes waren er ook want ondanks dat Linda het inmiddels om half 11 stervenskoud had gingen we naar de kleine zeemeermin en Winnie de Pooh, en beide (in dezelfde stijl als peter pan) waren echt heel mooi. Tussendoor ook nog even It’s a small world gedaan die ook hetzelfde is als Parijs, maar daarom niet minder mooi is. Gek genoeg hadden ze hier geen Nederland, terwijl ze die in Parijs wel hebben. Nu kan dat natuurlijk komen omdat ze Nederland niet kennen en om nu Amsterdam erin te verwerken… zo’n poppetje op de Amsterdamse wallen met een joint in ze mond steekt ook een beetje af, dus ergens begrijp ik het wel. Maar toch jammer.

Om kwart voor 12 gingen we terug naar de auto en nu is het inmiddels kwart over 1 en zijn we net terug. Al met al een super geslaagde dag en gelukkig mogen we maandag terug. Morgen nog even een rustdag voor andere dingen (zoals foto’s uitzoeken) en misschien wel even gewoon relaxen.

Voor nu, goedemorgen en TOT morgen!

Nu ben ik toch wel heel jaloers hoor, want its a smalle world, daar kan je me de hele dag in parkeren. Dat vind ik zo mooi. Ik hoor het liedje al weer in mijn hoofd. Heerlijk nog 2 dagen te gaan. 😙voor jullie, geniet er maar van!

Joke 2016-10-23 08:17:31

Doe mij maar lekkere heftige achtbanen ! Maar jullie hebben allebei en zelfs nog veul meer. heel veel plezier.😚

Yolanda 2016-10-23 08:58:54

Leuke foto's , die voor casey s heb ik ook nog in het archief van jou een paar decennia Geleden