Weergaloze dag in Banff, een aanrader voor iedereen!

Canada, Banff

Zoals in elk dagboek worden de dieptepunten afgewisseld met hoogtepunten en daarop is deze reisblog geen uitzondering. Na een aantal dieptepunten was het vandaag tijd voor een letterlijk hoogtepunt. Maar alvorens ik daarover uitgebreid ga vertellen moesten we natuurlijk eerst weer opstaan. Linda had gister aangegeven even bij te moeten tanken en dus hadden we geen wekker gezet, hetgeen resulteerde in een goede nachtrust voor Linda en een lange candy crush ochtend voor Hans. (wat een schijtspel is het toch ook...soms)

Zoals bij jullie wellicht ook al bekend dankzij onze blog van gister, is onze laptop even ziek geweest. Gelukkig was het griepje van korte duur en hebben we afgelopen nacht één ander kunnen resetten, formateren, installeren en weet ik al niet wat waardoor we weer een stapje dichterbij volledig herstel waren. Alles was eraf, nu enkel nog via de gratis wifi van het hotel (gemiddeld 2 streepjes) een besturingsprogramma van ongeveer 120 gig downloaden. (voor de niet whizzkids, dat is vergelijkbaar met de tour de france op een driewieler fietsen met een lekke band). Niet onmogelijk dus maar wel een uitdaging.

Goed, de download liep, de Chinese invasie was inmiddels in bussen vertrokken dus de WiFi was iets minder zwaarbelast en nu maar hopen dat het lukte en dat de WiFi er de komende 6 uur niet uitvalt...om de tijd te doden gingen Linda en ik maar even sporten want na een ruime week Canada voelde we ons beide vies, dik, fatsig en blubber en daar moest iets aan gedaan worden. Iets wat de meeste Canadezen overigens doen want hier zijn niet heel veel dikke mensen, niet zoals in Amerika...maar dat terzijde.

Helaas heb ik nog steeds erg veel pijn in mijn enkel en kon ik dus absoluut niet hardlopen en moest ik mijn peanutbutter cookie met vanilleijs en slagroom van gisteravond er op de fiets af sprinten. Linda daarentegen ging volle bak! Eerst op de loopband daarna op de cross trainer om vervolgens als een ware topsporter diverse buikspier oefeningen te doen. #Respect

Goed, de download liep nog steeds en we waren klaar voor vertrek. Het plan was om een ontbijtje te kopen bij onze grote vriend Tim Horton en vervolgens naar de Banff Gondola te gaan. Een verdomd enge kabelbaan omhoog naar een prachtig uitzicht. Foto's volgen nog want we konden helaas niet alles uploaden. Het was er prachtig maar ook koud. Maar bovenal prachtig! Ik kan er verder weinig over zeggen maar de kabelbaan was een van de engste dingen die ik heb gedaan, en dat werd opgevolgd door een van de mooiste dingen die ik ooit heb gezien, en dat voor een nuchtere kneus als ik ... dat zegt toch wel wat denk ik? En als je daaraan twijfelt... ook Linda was heel erg onder de indruk van wat ze gezien heeft, dus ja do I need to say more?

Nadat we terug waren van de Gondel reden we even snel terug naar het hotel om te zien of de WiFi van dit geweldige hotel ons niet in de steek had gelaten en .... nee hoor! Alles was gedownload en we konden dus weer op de laptop. Uiteraard was nog niet alles helemaal goed maar tenminste hoefde ik vanavond niet de blog op de tablet te schrijven, en dat is toch wel prettig!

Na een kort onderzoekje hadden we voor de rest van de dag een vrij pittig schema gemaakt dat er als volgt uit zag:

Bow Valley parkway
Johnston Canyon
Lake Louise
Lake Moraine
Banff city center
McDonalds

zo gezegd, zo gedaan. Heel veel wild hebben we helaas niet gezien, een paar eekhoorns, een soort van mega hamster, cavia of stinkdier en een paar herten en we denken een Eland. Maar wat we ook hebben gezien is Lake Louise en Lake Moraine...ONGELOFELIJK! Het was zo onwerkelijk mooi daar kan ik alleen maar voor naar de foto's verwijzen. Ik kan helaas niet beloven dat ze er allemaal op staan vandaag, maar ze komen zo snel mogelijk...en anders als we thuis zijn :)

Na dit alles door naar banff city want Linda wilde nog graag een extra vest, want het is verdraaide koud hier! Na 12501 winkels en evenveel Hey, how are you doing's? te hebben beantwoord hebben we het juiste vest gevonden en konden we ons gaan opmaken voor een late dinner at McDonalds. De salades zijn er erg lekker en niet duur, dus ook hier gaan we zeker nog een keer terug komen!

Zoals gezegd, het was een zeer indrukwekkende dag en dat maakt dan ook dat ik nog steeds een beetje beduusd ben van wat we allemaal hebben gezien, ik hoop dat dat in mijn verhaal naar voren komt en dat de foto's die Linda en ik hebben gemaakt een klein beetje kunnen overbrengen van wat hier allemaal te zien is.

Voor nu gaan wij afsluiten en zeg ik, goedemorgen en tot morgen!

Het is goed overgekomen dat nuchtere Hans flabbergasted was. De foto's onderstrepen het dan ook. Hopelijk volgen er nog meer van deze dagen.

Joke 2017-06-18 08:18:44

Dat ziet er zeker prachtig uit, tja dat soort natuurschoon kennen we hier in dit vlakke Nederland niet... Nou geniet ervan hoor en tot morgen....