Zo af en toe een relaxte dag is ook fijn!

Verenigde Staten, Clearwater

Hoppa, weer een dag verder en weer een dag waarop Hansje het ontbijt mocht maken….ow nee! We waren namelijk in Sarasota en daar hadden we een ontbijtje inclusief. Heel bijzonder was het niet maar het was voor ons prima, lekker yoghurt met wat rozijnen en een goede kop koffie. Niks mis mee en het beste van alles, ik hoeft het alleen maar te pakken. Tijd om de dag van vandaag eens door te spreken.

We rijden van Sarasota naar Saint Petersburg - Clearwater en het was een hele korte rit van nog geen uurtje en onderweg was er vrijwel niks te beleven. Gelukkig hadden we al besloten dat we naar het Lake view state park zouden gaan. Hier hadden we grote kans op het zien van schildpadden, wasberen en….handtassen inderdaad! Spannend!

Aangekomen bij het park was het inmiddels een graad of 30 en ik moet zeggen … het voelt als 50. Op de een of andere manier is het hier zo warm, ondanks dat het niet zo heel erg warm is, het zweet loopt overal en als je niet oplet ben je zo rood als een kreeft. Na het insmeren zagen we wel al direct onze eerste dieren. Knabbel en Turtie. Namelijk een eekhoorn en schildpad.

Na het nemen van een paar foto’s liepen we de trail op en zagen al meteen een kleine kroky. Erg geinig maar wij wilde meer, groter en meer tanden! En we werden op onze wenken bediend! Na het aflopen van de trail kwamen we aan bij het overview point waar we direct een zeer groot exemplaar zagen. De alligator was minstens 2.5 meter groot en zag er redelijk “dont fuck with me” uit. Gelukkig lag hij in het water en kon er niet zoveel gebeuren maar toch wel een beetje bizar om zo’n beest te zien. Uiteraard hebben we een poging gedaan om hem op de foto te zetten. Ook deze hebben we overigens gewoon lekker laten liggen, we vonden de kleur niet mooi genoeg voor een handtas en daarbij had ze kleintjes dus dat is dan ook weer zo lullig he. Goede daad ook weer verricht vandaag ;)

Na nog een oog in oog moment met een levensgevaarlijke …. eekhoorn was onze trail ten einde en hadden we een paar mooie foto’s gemaakt. Inmiddels was het tegen 2 uur en gingen we even snel een broodje halen om vervolgens in te checken. Het hotel… tja het heeft een beetje twee kanten. De kamers zijn wat gedateerd maar de mensen achter de balie zijn wederom super aardig. We kregen wat tips en alles mag en kan. Ook ligt het hotel recht tegen het strand en ben ik zowaar… tot mijn enkels de zee ingegaan en helemaal in het zwembad. Goed he?!

Verder hebben we zoals dat heet, een lekker relax dagje gehad. Even het zwembad in, kijken in de omgeving, samen naar de zonsondergang op het strand gekeken en de dag van morgen geplanned —> En als alles loopt zoals we geplanned hebben, gaat dat echt een GAVE dag worden! Wat we gaan doen? Dat zie je in de aflevering van morgen, maar een kleine hint:

We hopen op mooi weer met zo af en toe een lekkere Lightning bolt! Dus wie het weet mag het zeggen ;-) (het gaat om 2 activiteiten in 1 hint).

Goedemorgen…en tot morgen!

Ben heel benieuwd, en geen idee maar ik heb geduld. Wie weet dan ook nog een foto van Hans in het zwembad. Dat zou toch bijzonder zijn. 🤓

Joke 2016-10-20 08:27:59

Je hebt weer hele mooie plaatjes geschoten meid. Wens jullie een leuke en mooie dag toe, en kijk uit naar het volgende verhaaltje.

Ans 2016-10-20 08:52:55

Hahaha die foto van Linda in de gang... geweldig ! Alles voor de wifi. Je mag je wel een echte Heemskerk noemen !