Dag 2 van de vakantie en we hebben al hele mooie stappen gezet!

Canada, Niagara Falls

14312 om precies te zijn! Ja en dan heb ik het natuurlijk over gewone stappen :) Gister hebben we er 11421 gezet en het doel is om er elke dag minstens 10.000 te halen. So far so good in ieder geval!

Vandaag stond in het teken van maar 1 ding. de Niagara watervallen maar voordat het zo ver was moesten we natuurlijk eerst opstaan. Dat ging vrij aardig want we hebben goed kunnen doorslapen en om half 6 waren we voor het eerst wakker. Opzich best netjes jetlag technisch gezien. Half 7 stond de wekker en half 8 zaten we aan ons ontbijtje en om 8 uur zaten we in de auto.

Al met al was het een vrij pittige rit van ruim anderhalf uur maar hij was het dubbel en dwars waard! We kwamen aanrijden in een relatief klein stadje dat in het teken stond van maar één ding. Uiteraard, de watervallen. Het zag er allemaal erg indrukwekkend uit, zelfs de parkeermeter moest ik even 2 keer goed bekijken voordat hij volledig op me was ingewerkt….5 dollar per 30 minuten?! Tja, toerisme, gelukkig is de CAD niet zo verschrikkelijk duur dus al met al 7 euro per uur.

De eerste kennismaking met de Waterfalls was een boottocht langs de watervallen, de zogenaamde hornblower cruise. Eenmaal aangekomen bij de ingang waren er uiteraard issues met onze tickets en na een minuut of 8 had de supervisor er genoeg van en zette ze haar handtekening op een van de vele verkeerde bonnetjes en zei ze loop maar door, houdoe en bedankt! De wachtrij was inmiddels aardig opgelopen dus ik begreep die stress wel.

Poncho om, plekje tussen de chinezen opeisen en gaan! Het was erg gaaf om te zien, we kwamen vlak langs de waterval en ja we werden zeiknat, maar de foto’s en filmpjes zijn goed gelukt en het was echt erg indrukwekkend. Het mooiste moment was voor mij persoonlijk dat ik midden op het dek stond met niks anders om je heen dan ruis en een witte vlaag. Overal waar je keek zag je water en je je werd van top tot teen zeiknat, meer “into” de watervallen kon je niet komen! Linda werd helaas wel een beetje zeeziek op de boot, even onthouden dus voor de komende boottochten maar dat gaat wel goedkomen!

Na de boottocht als een malle naar de auto gelopen want door alle vertragingen met tickets hadden we nog maar 3 minuten op de meter staan, en naar verluid zit de regering om geld verlegen en daarbij is 1 bekeuring per jaar wel voldoende! Na een paar rondjes te hebben gereden hebben we even een ijsje gehaald bij de Mac met als bijkomend voordeel dat we meteen de wifi konden gebruiken. Nu hadden we 2 ijsjes voor 11 dollar…en we waren te gierig om in het hotel wifi te kopen (voor 1 dag)… voor 11 dollar… tja dan ga je toch nadenken… maar goed het ijsje was wel lekker.

De spanning begon toe te nemen want het was bijna tijd voor onze helikopter vlucht, de helikopters zagen er gelukkig een stuk beter uit als bij de Grand Canyon en we hadden er zin in! De wachttijd was kort, na een minuut of 10 zaten we al in de helikopter en waren we op weg naar een van de wereldwonderen. De foto’s zullen voor zich spreken en het facebookfilmpje ook. Het was erg gaaf! Bijzonder en meer dan de moeite waard, helaas was het na 9 minuten al afgelopen, maar dat wisten we natuurlijk van tevoren.

Tja, en toen was de dag wel een beetje afgelopen, althans we hadden niks meer in de planning staan. Gelukkig waren we op de heenweg een wallmarkt en een outlet center tegen gekomen, een van de weinige overigens in Canada, en dus besloten we hier maar even heen te gaan. Tenslotte, Linda needs a new pair of shoes. Zo gezegd zo gedaan. Laten we zeggen dat het een goede dag was voor de winkeliers. Hans heeft een polo of 5 gekocht en een tennisbroek. Linda een mooie handtas en een paar schoenen, en tot slot ook nog een leuke stukje “design” voor in huis.

Uiteindelijk hebben we een simpele subway gegeten en zijn we voldaan naar het hotel gegaan alwaar we rond een uur of 10 op bed in slaap vielen. Althans dat was de bedoeling…blijkbaar zitten er tegenover ons een stel idioten die het nodig vonden om de halve nacht te gillen enzo, beetje jammer maar goed, ons motto deze vakantie? No stress, your on holiday! Laten we hopen dat we dat vol kunnen houden. Vanuit een zonnig Toronto … cya tomorrow.

P.s. NO STRESS maar de foto's komen ietsje later ;) iets met trage wifi in een restaurant :p hopelijk hebben we straks geluk met wifi in het hotel :)

Oh jaloersmakend, het filmpje, de foto's van Linda op facebook/instragram. Allemaal toppie!!! En dan maar aan het ijs, ik word er blij van. 😘

Joke 2017-06-11 19:56:47

ik zit achter mijn computer te genieten van jullie verslag

riny lentz 2017-06-11 20:58:36

Super mooie foto's en verslag vakantiegangers.

Ans en Anton 2017-06-12 08:13:56

Dankjulliewel! Er komen vast nog meer mooie foto's en verslagen ;)