Het voordeel van laat naar bed, is dat je lekker kunt uitslapen! Meestal.

Denemarken, Copenhagen

Uiteindelijk ging Emily gister om 10 uur naar bed. Niet een tijd die doorgaans door jeugdzorg goedgekeurd zal worden, maar ik weet zeker dat in ons geval het wel door de vingers zal worden gezien. Immers, als er ergens in de wereld een stel ouders en opa en oma’s moeite doen voor het creëren van de perfect slaapplek voor hun kroost….dan zijn wij het wel!

Zo hebben we vanuit Nederland ons eigen bedje meegenomen met kwaliteit +++ matras waar oma speciaal een hoes voor heeft gemaakt om hem tijdens het transport niet vies te laten worden. Wij hebben zelf haar 2 favoriete speentjes bij, de slaapbeer MET extra batterijen (door schade en schande…) en uiteraard haar girafje en knuffelaapje.

Nee onze schone slaapster zal het aan niets ontbreken deze reis! En dat bleek want om 9 uur deze ochtend vertoonde ze de eerste tekenen van ontwaken en dat is toch wel heel relaxed zo op vakantie, kunnen papa en mama ook een keer een uurtje blijven liggen.

Tip is wel, als je wilt uitslapen, om de telefoons op stil te zetten, je weet maar nooit wie je anders om kwart over 7 “per ongeluk” wakker belt… we noemen geen namen natuurlijk een ding is zeker, oma krijgt een nieuwe telefoon binnenkort ;-)

De dag vandaag was even eentonig als veelzijdig. Het eentonige zat hem erin dat we wederom een pokkeneind gingen lopen, het veelzijdige zit hem in het feit dat we de highlights van Kopenhagen gingen bekijken, en die zijn over het algemeen behoorlijk indrukwekkend.

Tourguide Linda heeft een route samengesteld en zo konden we hartje centrum parkeren en liepen we via de stroget (mooie winkelstraat) naar Nyhavn (gekleurde huisjes), de Amalienborg (parlementsgebouw), Churchill Park, kleine zeemeermin (flink overrated) naar het kasteel en slot rosenborg. Al met al een hele mooie route en we hopen dan ook wederom dat de fotograaf van de sterren die we bij os hebben zijn werk weer naar voldoening heeft gedaan!

Op de terugweg had Emily bedacht dat het toch wel een heel goed idee was om nog even een tukje te doen in de kinderwagen en dat gaf Linda, mijzelf en oma nog even de kans om een mooie uitzichttoren te beklimmen voor wat extra foto’s en indrukken.

De middag sloten we af met een kopje koffie. De uitdrukking trouwens dat koffie ook wel gezien word als vloeibaar goud nemen ze hier trouwens wel heel serieus… een bakkie koffie is verschrikkelijk duur, ongeveer zon 7 euro voor een cappuccino! Maar goed, beter duur als niet te koop zou opa zeggen. (En dat heeft hij ook gezegd trouwens).

Eenmaal terug in het appartement was het even tijd voor bezinning en ontspanning, op de terugweg hadden we wat pizza’s gehaald om het onszelf makkelijk te maken en in de avond was de illusie om nog naar een aquarium te gaan met Emily. Enige twijfel hadden we wel, want waar madame gisteren heel vrolijk was, was ze vandaag toch wat humeuriger en wisten we niet of we er verstandig aan zouden doen…echter kun je beter spijt hebben van dingen die je WEL gedaan hebt, als dingen die je niet hebt gedaan dus na het eten besloten we met vol goede moed naar de “visjes” te gaan!

Zoals het vorige stukje al een beetje verklapte… was het niet zo’n succes…sowieso was het aquarium zelf niet heel indrukwekkend, ook Emily had er niet al teveel zin in, wellicht is twee avondjes nachtbraken toch wat veel van het goede, best logisch eigenlijk!

Goed, smurfje naar bed en de ouderen vonden het tijd voor een spelletje, weet ik veel! Gelukkig staat de technologie voor niks tegenwoordig en konden we via de laptop de show van afgelopen zondag terugkijken. Uiteraard laat de uitslag zich raden en waren het zowel Hans als Linda die met een 7,6 de concurrentie wegbliezen.

Na de medaille ceremonie nog een laatste drankje gedaan en op tijd weer naar bed, want morgen gaat het dan echt gebeuren … dan gaan we echt naar Zweden! Trelleborg har kommer vi!