Carefull What you wish for!

Verenigde Staten, Miami Beach

Pfoe wat een nacht. Om half 9 lokale tijd was het op en ben ik lekker in slaap gevallen. Het ging allemaal prima tot een uur of 4. Toen was het elk uurtje draaien en rollen. Om half 8 trokken we het beide niet meer en zijn we lekker uit bed gestapt voor ons heerlijk zelf opgespaarde ontbijtje.

Het weer was matig, bewolkt, regenachtig en niet al te warm (slechts 24 graden). Ik hoor ons nog zeggen, pff ga je hiervoor naar Miami... We gingen vandaag met de hop on hop off bus door Miami cruisen en hadden al uitgezocht waar we de kaartjes konden kopen. 39 dollar per kaartje en we konden de hele dag lekker hoppen.

De eerste tour was door het "culturele" gedeelte. Naja cultuur is natuurlijk ook maar wat je er van maakt en onze tourguide was een soort Miami fetisjist want werkelijk alles wat hij zei kwam neer op: Miami rules, Miami is the best, Miami Miami Miami <3. Geloof me, dat gaat na een tijdje vervelen, al moet ik zeggen dat de stad ansich wel erg leuk is om te zien. Inmiddels was de zon al flink doorgekomen en zaten we als twee gekookte eitjes in de bovenverdieping van de dubbeldekker. Tja, dit was toch wat we wilde? Maar dit was dan toch wel weer erg warm. We reden door het art Deco waar alle muren en gebouwen zijn opgeleukt met kunst / graffiti en we reden langs little Havana waar je je eigenlijk een soort van in Cuba waant.

De tweede tour ging door het centrum. Qua gebouwen en uitzicht was deze tour iets leuker, maar qua tourguide was het een stuk minder. De beste man kon niet meer dan 1 toonhoogte aan en was bovendien slecht te verstaan. Desalniettemin hebben we ons vermaakt. Inmiddels was de zon alweer weg en regende het redelijk pijpenstelen. Ja we wilde geen bewolking, de felle zon was ook niet goed...dus dan hou je regen over? Pfff we wisten het niet meer, wat we in ieder geval wel wisten: carefull what you wish for.

Ondertussen hadden we nog maar 1 tour over en dat was de tour naar het hotel. Gelukkig was bij het centraal station waar alle bussen stonden nog een winkelcentrum en daar gingen we maar even een rondje doen en een hapje eten. Zowaar konden we een betaalbare salade krijgen. Linda en ik hadden beide een ceasar salad besteld met kip bij een of ander turkenkraampje zoals je die in Rotterdam ook hebt. Erg lekker en vooral niet te duur. Duur werd het helaas nog wel toen we de Victoria Secret winkel vonden. Linda heeft vorig jaar een sportbeha gekocht en die is inmiddels een beetje op. Bestellen vanuit NL kost ongeveer 80 euro en dat vind ik te duur, dus zat er maar 1 ding op. Naar Miami :). 1 uur later en twee mooie beha's rijker gingen we weer geslaagd naar buiten. Linda blij omdat ze twee Beha's had, Hans blij omdat het Victoria's Secret is. Jammer dat we die winkels niet wat meer in NL hebben. Misschien Arjen Lubach maar eens vragen of hij er even een punt van wil maken in de tweede kamer.

Na al dat shopgeweld door naar het hotel want Linda begon helaas een beetje migraine te krijgen en Hans was ook niet meer de aller vrolijkste. (lees: redelijk chaggie). Nadat we er ergens halverwege zijn uitgedonderd door de buschauffeur begon het emmers te regenen en het is ons gelukt om in ongeveer 500 meter zeik en zeiknat te worden. Pfff dat weer, wat moet je ermee...

Terug op de kamer, pasje laten heractiveren want ja uiteraard doet die het niet meer als je doorweekt voor je deur staat te smachten naar een warme douche. grmbl, toch per ongeluk mijn telefoon erbij gestoken, dom! Uiteindelijk konden we naar binnen en zijn we lekker gaan douchen, daarna nog even een simpele sub gehaald want die smaakte toch wel erg lekker en nu weer lekker naar bed. Ik durf te zeggen dat ik nog vermoeider ben dan gister dus wat ik jullie wens? Een fijne nacht! Tot morgen!

Leuk hoor, gave graffitty

Peter 2016-10-13 08:14:06

Leuke foto's, met toch nog iets Hollands "het weer"

Ans 2016-10-13 09:35:19

Mooie foto's en ja herkenbaar. ..