On the road again, met de karaoke jeep.

Verenigde Staten, Key West

Kennen jullie allemaal de smurfen? Vast wel. En dan kennen jullie ook vast wel die aflevering waarin alle smurfen betoverd werden door Cargamel en dat ze in plaats van blauw…rood werden.

Nou beeld je dat in, en zo zag mijn voorhoofd er vanmorgen uit toen ik opstond… :(
Ik was zo eigenwijs geweest om mijn hoofd niet in te smeren, want ach we staan immers vaker op de tennisbaan als Kiki Bertens (vandaar dat wij WEL wedstrijden winnen), dus dat was niet nodig. Grmbl. Gelukkig hadden we onze aloe vera aftersun meegenomen van Curacao en dat helpt verdomde goed!

De ochtend begon zoals gebruikelijk in Amerika om een uur of 4 in de ochtend. Na wat draaien, vloeken en zuchten ben ik om half 7 er maar uit gegaan om koffie te maken. Nadat ik ook de twijfelachtige eer had gekregen om ontbijt te “fixen” was onze dag begonnen. Grappig is wel dat je op zo’n tweede dag al direct patronen begint te ontdekken. Zo stootte ik bijvoorbeeld op precies dezelfde manier als de ochtend ervoor mijn tenen tegen de bedpoot en was het weer helaas prut.

Na kort beraad hadden we ons plan voor de dag klaar, inpakken en wegwezen! We gingen vandaag naar de Everglades om vervolgens door te rijden naar het uiterste puntje van Florida op de Keys. Een flinke rit, maar ach dat kennen we nog van vorig jaar. Maar voordat wij aan onze rit konden beginnen moesten we nog wel iets doen, want om te rijden heb je iets nodig, raden jullie wat dat is?

Ik ben erg benieuwd naar jullie antwoorden, hier komt het goede: een Auto. (ik weet zeker dat jullie aan iets anders dachten!! ;). Na een eindje gelopen te hebben met de koffers kwamen we bij Alamo aan waar we direct werden geholpen door een iets te vrolijke Amerikaan. Na wat vrolijke opmerkingen kwam gelukkig vrij snel de aap uit de mouw, hij wilde ons namelijk een duurdere auto aansmeren. Special price for you. Je kent het wel. Toegegeven, het was erg verleidelijk, we konden namelijk een f*cking huge ford mustang krijgen voor uiteindelijk 10 dollar per dag extra. (170 totaal). Ook konden we kiezen voor hetzelfde geld voor een Cabrio. Na een heel kort beraad hebben we toch gewoon gekozen voor de Jeep grand Cherokee “alto”. De mustang was wel echt ontzettend gaaf, maar zo ontzettend groot. Om eerlijk te zijn de grootste SUV die ik ooit heb gezien, en ja dat is niet handig als je weet dat je moet gaan parkeren bij misschien wel 50 verschillende plekken. Jammer maar helaas.

Auto gestart, en met gierende banden richting onze nieuwe schoenen en handtas. Althans dat dachten we. Na een uurtje of 2 te hebben gereden konden we voor 25 dollar bij het park naar binnen en helaas was DE trail waar je bijna gegarandeerd krokodillen (of alligators) ziet afgesloten. m.a.w. dikke pech want op de andere trails zie je ze niet veel. Uiteindelijk hebben we 1 kleintje gezien dus dat was geinig, maar daar past mijn kleine teen nog niet in dus die hebben we maar met rust gelaten. Het is helaas niet gelukt om een airboat tour te doen want we zagen op de terugweg pas een aantal aanbieders. En het was al behoorlijk laat dus wellicht dat dat later deze vakantie nog gaat gebeuren. (Ja dus..! ). Verder heb je in de Everglades wel erg veel dieren. Zo hebben we wel een miljoen muggen gezien en met een beetje pech hebben we ze nog voorzien van voedsel ook. We hebben wel een paar mooie foto’s kunnen maken maar ik denk niet dat de Everglades het hoogtepunt van onze vakantie gaat worden, maar goed dat hoeft ook niet natuurlijk.

De Everglades op dag 3 was een aanrader van onze reisorganisatie. Wat die wel vergeten was te zeggen is dat als je aan het einde van de 70km lange weg bent je weer terug moet want aan de achterkant kun je niet door naar de Keys. Om een heule heule lange rit kort te maken, we hebben er ongeveer nog 4 uur over gedaan. Maar het was wel een mooie rit met een heel mooi muziekstation waar ze nummers draaien die ik bijna allemaal ken! Vandaar ook de titel, 4 uur lang ging het dak er spreekwoordelijk af bij ons. (w00t w00t ^^)

Aangekomen bij het Eden House moet ik zeggen dat het iets minder was als waar we op gehoopt hadden. Het veel geprezen hotel lag niet aan het strand en had ook geen lift. Kleine details wellicht maar toch wel jammer. Het hotel heeft op zich heel veel sfeer en ziet er een beetje uit als het huis van Forrest Gump, met zo’n typische veranda. Morgen gaan we de keys eens even goed bespeuren en wie weet waar we allemaal uit gaan komen. We hebben al wat dingetjes op de planning staan maar dat hou ik even als surprise voor jullie geheim.

Nu gaan we ons even terugtrekken in ons kamertje en ons opladen voor morgen. We hoeven niet te rijden dus dat is lekker makkelijk. Voor nu iedereen goedemorgen, werkse en tot morgen!

Die airboat is wel een aanrader hoor, wij hebben dat ook NIET in de Everglades gedaan, zal Harm zijn geheugen even aanspreken.. Maar nogmaals wel gaaf om te doen.. Everglades stonden bij ons ook niet in de top 10...... Veel plezier nog..

Harm & Leonie 2016-10-14 06:37:39

Harm dacht in de buurt van Baton Rouge... weet niet of jullie daar in de buurt komen... hebben daar ook een aligatorfarm bezocht, dat was best leuk....

Harm & Leonie 2016-10-14 06:50:34

Bij key west moet je gaan vissen, jammer dat je dat niet doet. Moet je toch eens mee beginnen als je terug bent, vind ik ook wel gezellig hoor😜😜

Peter 2016-10-14 08:47:31

Hallo Luitjes, Een mooie auto met best veel ruimte voor de rest van de vakantie. En weer een leuk verhaaltje om te lezen. Wens jullie fijne dag toe als jullie opstaan. Liefs Ans.

Ans 2016-10-14 08:53:56

Heerlijk meedromen met jullie belevenissen. Scheelt mij weer een tripje naar de everglades zo te horen. 😉

Yolanda 2016-10-14 13:05:01

Hoi daar. Lekker he die temperaturen daar, wij missen het al net zeg 3weken terug na ongeveer dezelfde trip te hebben gedaan. Dr komen denk ik nog zat leuke dingen, de dolfijnen, een pretpark en misschien een rondrit in miami.

Bert en carla 2016-10-15 20:04:37

Oeps drukte op de verkeerde knop. Als je de kans krijgt is het leuk om met de hopon hopoff bus een rondje miami te maken bv wynwood en the art deco wijk maar ook little havanna is leuk. Succes jullie we kijken uit naar de avonturen Gr carla en bert