Immer gerade een pestpokkeneind aus! Holiday, here we kom!

Duitsland, Flensburg

Het heeft bijna een jaar geduurd, maar het is weer zo ver! Hans en Linda on tour is back on track en dit jaar met een speciale editie. Niet alleen zijn we met het welbekende roemruchte gezin op stap, namelijk ondergetekende, Linda en kleine Emily, maar dit jaar hebben we een extra plekje vrijgemaakt voor .... Opa en Oma Heemskerk! Oftewel Joke en Peter, oftewel schoonouders oftewel...gezellig !!

Vanmorgen vroeg was het dan zover, na de hele week het al te hebben uitgesteld moest het nu toch gebeuren. De koffers moesten worden ingepakt, normaal is dat al een opgave, maar nu helemaal met een kleintje... Luiers, slaapzak, beertje, speelgoed, boekjes, en en en en .. van alles en nog wat, we waren een soort Prenatal op wielen. Ach als je kind het maar naar haar zin heeft!

Alles gepakt...denken we... en nu dan toch echt op reis, de tomtom gaf aan 4,5 uur naar het bruisende Flensburg. Een Duits stadje aan de grens van Denemarken en op papier de ideale tussenstop op weg naar Kopenhagen. Wel spannend we waren met Emily nog nooit echt langer dan 2 uur in de auto weg geweest, behalve dan die drama rit in Spanje ... weet u nog? Highway to hell... Echter hadden we dit jaar een geheim wapen! Bing en zijn vriendjes! We hebben mijn oude tablet omgetoverd tot een reisschermpje en deze reis mocht ze lekker zolang als ze wilde naar Bing kijken! En dat was een doorslaand succes trouwens. De eerste 2 uur ging geweldig, madame zat lekker te kijken naar Bing en Flop en vond het eigenlijk allemaal wel prima. Na de eerste twee uurtjes zijn we even gestopt voor een broodje en vervolgens viel ze lekker in slaap en sliep ze nog eens 1,5 uur.

Jaaa dan zijn we er bijna... zou je denken... helaas was de rit iets uitgelopen, file hier, file daar, ongelukje links, ongelukje rechts, je kent het wel. De rit die normaal zo'n 4,5 uur mag duren duurde nu volgens onze goede vriend Maps bijna 7 !!! uur !!! Maar goed, we hebben vakantie moeten we maar denken. Geen stresssss.

Na een tussenstop bij de Starbucks waar Emily even lekker kon razen waren we bijna in Flensburg en na wat regen, nog wat ongelukken en wat files kwamen we dan toch eindelijk aan! Het ontvangstcomité van opa en oma stond al klaar en Emily begon alweer lekker te lachen zoals ze dat als geen ander kan!

Het huisje kunnen we snel over zijn, dat is prima. Het is een 12 persoons huis met een eigen kamer voor iedereen en dat is toch wel een heel fijn feitje. Na het avond eten zijn we lekker nog even gaan uitwaaien in het lokale speeltuintje en hebben we nog wat van het haventje gezien, heerlijk zo het eerste dagje, niet te heftig, niet te lang en ook niet te intensief. Al hakt dat rijden er wel flink in moet ik zeggen.

Om 8 uur zwaait Emily iedereen uit en zegt ze zelfs iets wat in de buurt komt van weltrusten (wat gaat dat toch hard!) en maken Linda en ik nog even een wandeling door de binnenstad van Flensburg. Conclusie: Erg mooi stadje, mooie architectuur en veel leuke winkels! Jammer alleen dat het zo'n pest end weg is.

Morgen? Lekker uitslapen, ontbijten en lekker toeristisch naar Kopenhagen. Jaja lieve lezers, wir sind loss!

En zoals altijd weggen we... god kväll så ses vi imorgon (Zweeds)

We gaan mooie herinneringen maken!

Joke Heemskerk 2022-09-10 22:36:31

Ik zeg het al bijna 35 jaar maar ben blij dat je nu de bevestiging hebt gevonden Hans Worst😂😂

Peter heemskerk 2022-09-10 23:01:41

Op reis en ik neem mee!!! In ieder geval haartjes geknipt 🥰 en de koffer voor de kleine meid werd ingepakt👍gezellig opreis! Veel Plezier 🤣❤