Voor niets gaat de zon op, maar voor een tientje gaat hij onder.

Verenigde Staten, Fort Myers

Gelukkig mochten we dit vreselijke hotel verlaten. We hebben zowaar tot een uur of half 4 s’nachts mogen meegenieten van de muziek van de boot die voor ons hotel lag en dat was…minder prettig. Helaas sluit de lobby om 11 uur en dus hadden we, zoals een amerikaan zou zeggen, tough luck.

De wekker stond gelukkig niet en we werden zowaar om half 9 wakker van de zon, dat is dan wel weer erg relaxed moet ik zeggen. Ook hoefde we ons dit keer niet druk te maken om het ontbijt want we hadden een continental breakfast in het hotel. Veel moet je je er niet van voorstellen want het zijn dezelfde cornflakes die wij hebben plus een bagel en droge muffin. Maar goed, het idee is leuk en je hebt even wat ander uitzicht dan je eigen hotelkamer. Dus uiteindelijk niks mis mee!

We besloten lekker vroeg uit te checken want vandaag ging het gebeuren! Alweer? hoor ik jullie denken? Ja en nee, we gaan niet naar de iHop maar vandaag gaan we met de Airboat varen! We vertrekken van de keys via de US41 naar Fort Myers en onderweg zijn diverse stops om een gave tour te maken. Helaas is het wel zondag en zo bleek, zijn er ook een hoop gesloten. Na een rit van ongeveer 2 uur kwamen we bij Woodys (of zoiets) en die hadden voor 60 dollar nog een plekje. Omdat we al een beetje op het einde van de snelweg waren en ik al een paar tranen had gelaten omdat ik bang was dat het niet meer ging lukken besloten we het maar te doen.

ALL ABOARD! en weg waren we, voor ons zaten de eerste Nederlanders die we deze vakantie gezien hebben en hun vertelde dat op een paar mile verder Captain Jack zat, die deed hetzelfde en was heel erg goed, dus als dit niks was of als we nog door wilde met dit soort ritten moesten we even langs hem. Nou dat ging wel goed komen! Maar nu eerst deze rit overleven. Het was erg leuk, de captain was een echte ouwe rot in het vak. De kleinzoon van de originele eigenaar en hij deed zijn hele leven al niks anders dan door de Everglades scheuren. Dat beloofd wat natuurlijk. Het was wel erg leuk hoor, maar helaas hebben we maar 2 alligators kunnen zien, verder heeft hij niet heel veel moeite gedaan om nog meer alligators te spotten dus daar lag nog wel wat ruimte om een leuke “tip” te krijgen maar helaas. Erg gaaf om mee te maken maar “been there, done that”.

Doorgereden naar Captain Jack maar eerst nog even lekker wat gegeten. Het grappige is dat de Subway waar we een broodje hadden gehaald aan een klein meertje lag en daar zagen we “kroky!” een klein alligatortje dat ons wel aardig vond en de hele tijd naar ons toe zwom om vervolgens weer even achteruit te gaan. heel grappig. Vond Linda overigens niet, hehe die was al 6 keer opgegeten in haar beleving maar geen stress bezorgde moeders: ze zit nog steeds naast me!!

Captain Jack is het helaas niet geworden want voor 80 dollar en een wachtrij van 5 kwartier konden we veel leuke andere dingen doen, en ja voor meer van hetzelfde hadden we dat er niet voor over. Misschien hadden we nog wat wasberen kunnen zien, of whatever, maar nu lekker door naar het hotel en wie weet wat daar nog op ons te wachten staat.

Zo gezegd zo gedaan, hotel ingecheckt, koffer gedropt en even een rondje gelopen. Nadat ik het briljante idee had om lekker te gaan pingpongen kwam Linda met het idee om naar Sanibel te gaan. Dat is HET eiland bij Fort Myers waar je een prachtige zonsondergang kunt zien, en aangezien ik waarschijnlijk toch weer op me donder zou krijgen met pingpong, leek me dat een goed idee! Op de weg naar Sanibel toe reden we langs twee prachtige midgetgolf banen en ik voel een rematch opkomen. Wie weet … to be continued!

Aangekomen bij Sanibel staat er een of andere USA versie van Mike de Boer…wil 6 dollar als entreegeld om door te mogen rijden…grmbl nou ja oke dan, je moet er iets voor over hebben he. Lekker doorgereden en na een hele omslachtige rit kwamen we net op tijd aan bij de public beach waar we de ondergang konden bekijken. Uiteraard kost het parkeren 4 dollar en dus kost een simpele ondergang 10 dollar. Ergens vloekt dat toch in mijn gierige Hollandse beleving. Maar! Gelukkig was het het geld meer dan waard want de zonsondergang was leuk, mooi en romantisch. Zie de foto’s ;).

Nu terug op het hotel, moe, voldaan en klaar voor morgen! Eerste week zit er alweer bijna op en het is een heerlijke week geweest! Tot morgen voor de aftrap van week 2!

Yeahhhh de mail kwam weer binnen.. Lruk hoor om alles weer zo mee te beleven, zie ons ook nog op die airboat zitten... geweldig leuk om te lezen... en dat zeiden wij ook altijd "Seen that done that" 😎😎🤗🤗

Harm & Leonie 2016-10-17 08:34:26

Mooie foto's, maarre hoe is het met de schoenen en de handtas?

Joke 2016-10-17 08:56:30

Foto voor op de voorpagina van national geografic in the pocket. Kan ook van linda haar bucket list geschrapt. en voor joke: die tas is gelukt.... mijn formaat 😂

Yolanda 2016-10-17 11:17:43

@ joke: Prut, ze waren allemaal te klein of Linda durfde hem niet te vangen. Maar we hebben vandaag weer een poging gedaan, dit keer in de winkel :) @Yolanda: Die foto heb ik (Hans) gemaakt, Linda heeft niet zo'n goede camera als ik he (H)

Hans & Linda 2016-10-18 03:14:19

De foto MET vogel is van Hans, de andere is van Linda :) *this message is approved by Linda*